Skip to content
Usability, de ce este un element important în web design?

Usability, de ce este un element important în web design?

Usability este cunoscută ca ușurința de utilizare a unui website. Utilizarea website-ului e legată de web design și de ușurința în accesarea website-ului. Website-ul trebuie să fie ușor de utilizat de către fiecare vizitator.

În zilele noastre sunt dezvoltate website-uri receptive ce arată bine pe orice tip de dispozitiv. De la desktop la tabletă și chiar pe telefoanele mobile, acestea sunt intuitive. Nu trebuie neglijate nici activitățile de optimizare SEO.

Trebuie să vă concentrați asupra experienței utilizatorului și a publicului vizat.

Usability nu mai este doar o opțiune pentru proprietarii de website-uri. E o preocupare pentru marketeri, deoarece poate avea impact pozitiv și negativ asupra afacerii.

Un website care nu ține cont de usability va avea ca rezultat pierderea traficului. Mai puține conversii, o scădere a vânzărilor și, în final, afectarea rentabilității.

Deci, usability este un aspect important pentru a face website-ul dvs. o „marfă” esențială. Cum faceți website-ul dvs. mai accesibil? Să verificăm în acest articol de blog aspectele care acoperă usability și importanța acesteia.

Ce este usability?

Usability e un termen utilizat pentru a desemna ușurința cu care vizitatorii găsesc informațiile pe care le caută. Definiția corectă ar însemna un website centrat pe utilizatori.

Toți factorii și toate aspectele proiectării web ar trebui să fie concentrate pe un scop final. Pe cât de ușor ar fi pentru utilizatorii website-ului să navigheze prin diverse pagini. Nu în ultimul rând, să se asigure că obiectivele și cerințele lor sunt îndeplinite.

Proiectarea trebuie să se axeze pe construirea unui produs simplu, ușor de utilizat și eficient. Elemente esențiale și principii de care trebuie să aveți grijă dacă doriți să faceți website-ul utilizabil.

1. Interfața de utilizator

Website-ul se bazează pe utilizatori. Concentrați-vă asupra publicului țintă pentru care doriți să construiți website-ul. Interfața va depinde în mod clar de publicul țintă exact.

În afară de audiență, un alt factor ce poate afecta interfața e dispozitivul și browserul pentru accesare. Puteți utiliza aplicațiile de testare pentru a verifica website-ului în diferite browsere.

2. Compatibilitate de navigare

Navigarea poate fi unul dintre motivele pentru care vizitatorii sunt dezamăgiți de website. Asigurați-vă că ați plasat elementele de navigare în poziția corectă. De asemenea, trebuie să fie etichetate într-o manieră ușor de înțeles.

E necesară o diferențiere adecvată între navigarea primară, secundară și terțiară. Ar trebui să acordați o atenție mai mare factorilor esențiali, cum ar fi legăturile sau citările.

Diferențierea culorilor pentru legăturile interne ar trebui să fie destul de importantă.

Sunt greșeli obișnuite pe care le puteți comite în timp ce construiți legături. De exemplu, să folosiți cuvinte generice precum „pentru mai multe informații, dați click aici”. Evitați-le și optați pentru tehnici descriptive de interconexiune.

3. Pentru usability aveți nevoie de idei clare

Faceți-vă ideile clare. Aveți tendința de a vă confunda vizitatorii? Puteți ajunge la un trafic organic redus în cel mai scurt timp. Ajutați vizitatorii să obțină ceea ce au căutat.

Concentrați-vă pe aspectele importante ale subiectului despre care ați ales să discutați. Unele dintre elementele cheie care ar fi de folos în realizarea sunt:

Permiteți-le vizitatorilor să aibă acces la ceea ce caută. Acesta e modul corect în care vă veți asigura că vizitatorii vor avea un feedback pozitiv despre dvs.

4. Pagini web care se încarcă mai repede

Nu contează munca pe care ați depus-o în web design-ul website-ului dvs. și conținutul acestuia. Vizitatorii vor putea fi dezamăgiți dacă încărcarea paginilor va dura mai mult de câteva secunde. Conținutul este regele, spune lumea.

Dar acel conținut trebuie să se încarce rapid.

Utilizatorii ar putea să nu fie mulțumiți de conținut, dacă nu este suficient de bun. Însă, chiar un conținut bun poate fi inutil dacă nu ați optimizat paginile într-o manieră eficientă. Vă puneți în pericol activitatea de pe blogul de nișă.

Studiile au indicat timpul mediu în care un utilizator și-ar dori să se încarce pagina și este dispus să aștepte. Atenție, vorbim despre aproximativ 2 secunde! Există câteva elemente esențiale pe care trebuie să le parcurgeți dacă doriți o încărcare mai rapidă:

  • evitați imaginile pentru navigare. Pot părea fanteziste, dar nu sunt utile;
  • evitați tabelele pentru aspectul paginilor website-ului dvs.;
  • optimizați-vă imaginile și videoclipurile pentru o perioadă mai bună de încărcare a website-ului.

Puteți utiliza câteva instrumente pentru evaluarea vitezei paginilor dvs. web. Câteva exemple principale sunt Google PageSpeed, Yahoo! YSlow și WebPageTest.

5. Usability se referă și la conținut

Paginile website-ului au nevoie de imagini și videoclipuri pentru a face conținutul interesant și inteligibil. Sunteți bineveniți să utilizați grafica HD în oricare dintre aceste forme.

Pe de altă parte, este esențial să le optimizați pentru o mai bună utilizare.

Chiar și restul conținutului trebuie să fie bine formatat și ușor de utilizat. Punctele pe care le ridicați în conținut și prezentarea lor ar trebui să fie clare și precise.

Aveți multe date de oferit în conținutul dvs. de pe website? Poate fi mai înțelept să împărțiți conținutul în mai multe articole și apoi să le conectați corespunzător.

Dacă doriți optimizarea conținutului nu trebuie să mergeți pe conținutul prea scurt și nici prea lung. Încercați să obțineți echilibrul corect care să fie pe placul utilizatorilor.

6. Accesibilitatea

Deși am luat conceptul destul de târziu în discuție, e cel mai important din punct de vedere al usability. Utilizatorii trebuie să aibă acces la website-ul dvs. Dacă vizitatorii nu reușesc să ajungă pe website toate eforturile vor fi în zadar.

Aspecte privind asigurarea unei accesibilități și a unei disponibilități adecvate a website-ului:

  • legăturile sparte pot fi un impediment serios. Asigurați-vă că nu există legături rupte. O pagină de eroare 404 vă poate dezamăgi vizitatorii. Este posibil să nu fie un semn bun pentru usability;
  • optimizarea mobilă este o caracteristică pe care ne-am concentra ca parte a strategiei de utilizare web. Google a inclus-o ca parte a algoritmului de clasare. Website-ul va rula eficient pe orice dispozitiv, pe orice dimensiune a ecranului și pe orice rezoluție;
  • timpul serverului și performanța serviciului de hosting au un efect deosebit asupra usability.

Aceste aspecte sunt importante atunci când discutăm despre accesibilitate. Un website bine proiectat reprezintă un mix de factori și caracteristici ce satisface nevoile clienților. Pentru servicii SEO aveți nevoie de agenția de optimizare SEO competentă.

Concluzie

Acestea au fost doar câteva sfaturi care vă pot ajuta să obțineți cea mai bună usability pentru website-ul dvs. Cu toate acestea, în mod ideal, trebuie să fie un proces continuu.

Ar trebui să parcurgeți o rafinare constantă pentru rezultate mai bune.

Luați în considerare utilizatorii și analizați ce doriți de la website. Știm, nu este o sarcină ușoară. Însă, ar trebui să fie calea cea mai bună pentru rezultate pe măsura așteptărilor dvs.

Dacă aveți completări sau doriți să ne scrieți, datele noastre de contact sunt la dispoziția dvs.

Back To Top