Skip to content
Nevoile clienților, cum adaptăm produsele acestor așteptări?

Nevoile clienților, cum adaptăm produsele acestor așteptări?

Nevoile clienților sunt temelia pe care se concepe și se proiectează orice produs sau un serviciu. Un produs poate fi extrem de revoluționar. Însă, dacă nu este conceput pentru o nevoie, nu-i va fi de folos nimănui.

Puteți citi un articol interesant despre strategia de produs în secțiunea de blog. Toate articolele sunt oferite cu drag de către platforma de optimizare SEO.

De aici pornește și lipsa vânzărilor.

Fiecare dintre noi are o nevoie, o dorință sau o cerere. Și fiecare dintre noi, prin natură, este binecuvântat și cu creativitate.

Ce se întâmplă atunci când o afacere se adresează unui client? Nu răspunde doar nevoilor de bază ale clientului, ci și altor nevoi pe care acesta nu le exprimă. În general, există 3 tipuri de nevoi ale clienților care pot fi definite.

Afacerile mari studiază nevoile clienților

Orice plan de afaceri pornește de la niște nevoi. Încă de la a pune pe piață un produs, un antreprenor identifică în primul rând nevoile clienților.

Aceste nevoi, fie sunt observate, fie studiate. Indiferent de metodă, produsul/serviciul trebuie să răspundă acestor nevoi pentru a putea fi pus pe piață.

Este motivul principal pentru care în multe strategii de marketing au loc într-un anume fel. Mesajele de promovare explică la ce nevoi răspunde un produs, mai mult decât produsul în sine.

În social media comunicarea poate fi mai informală. Pe de altă parte, publicitatea stradală trebuie să respecte și anumite forme.

Afacerile studiază nevoile clienților pentru a obține cele mai bune rate de conversie. În funcție de aceste nevoi își adaptează toată activitatea de afaceri. Haideți să vedem în continuare cum pot fi clasificate nevoile clienților.

Nevoile clienților sunt de trei tipuri

Pentru fiecare din aceste tipuri este important un mix de marketing. În funcție de ele, companiile aleg metodele de promovare, ofertele promoționale și canalele de distribuție.

1. Nevoia existentă

Orice nevoie a clienților pe termen scurt și ușor de accesat este cunoscută sub numele de necesitate existentă. Dacă trebuie să pregătesc mâncare, am nevoie de un cuptor cu microunde sau alte ustensile.

Acestea sunt disponibile imediat pe piață și le pot achiziționa cu ușurință.

Dacă trebuie să păstrez mâncarea, am nevoie de un frigider. Dacă trebuie să arunc resturile, am nevoie de un coș de gunoi.

Există multe companii care răspund nevoilor existente ale clienților. Deoarece e o piață larg răspândită, concurența pe această piață ar trebui să fie imensă.

În orice țară în care mergeți veți găsi sute de electrocasnice vândute și sute de magazine cu amănuntul. Segmentul de piață bazat pe necesități imediate e, de asemenea, unul din cele mai populare de piață.

O afacere sau start-up încearcă, în general, să răspundă nevoilor existente ale clientului. Segmentarea demografică și geografică e cea mai frecvent utilizată în a răspunde nevoilor existente ale clienților.

2. Nevoia latentă

O nevoie a unui client este acolo, dar nu s-a manifestat deoarece un astfel de produs nu a fost lansat. Companiile care ating nevoile latente ale clienților au nevoie de multă inovație și s-ar putea să greșească.

Dar, acestea sunt companiile care au o profitabilitate fantastică. Satisfac nevoile clienților pe care nici măcar clientul nu știe că le are.

Un exemplu perfect al faptului că 2 companii au devenit legendare datorită nevoilor latente satisfăcute? Vorbim de SONY Walkman și ulterior Apple Ipod.

Walkman-ul Sony l-a inspirat pe iubitorul de muzică independent. Acesta nu a mai trebuit să se „lipească” de casetă sau de playerul său.

Nimeni nu a crezut că poate asculta muzică în timp ce se află în mișcare. Dar, de îndată ce Sony a lansat un produs, toată lumea l-a plăcut. Crearea conștientizării a fost singura parte provocatoare pentru Walkman.

Acceptarea și penetrarea pe piață a fost fantastică.

Același lucru s-a aplicat și pentru Apple Ipod. Toată lumea a iubit un walkman, dar nimeni nu a vrut să poarte casete la el tot timpul.

În plus, se plictiseau să schimbe laturile casetelor și să reîncarce walkman-ul după fiecare două ore. Deci, când a fost introdus Ipod-ul, oamenii l-au iubit.

Era un MP3 player pe care îl puteau transporta oriunde. Era foarte mic și putea să conțină uneori și 1000 de melodii sau chiar mai multe.

Satisfacerea unei nevoi latente este cel mai provocator tip dintre nevoile clienților. Uneori, inovația unui produs este greu de înțeles. Din moment ce compania reușește să o conștientizeze pe piață, ratele de investiție sunt pe măsură.

3. Nevoia incipientă

Este un tip de nevoie asupra unui produs pe care oamenii îl doresc. Însă, nu există niciun produs care să satisfacă această nevoie.

De exemplu, vreau să citesc cărți chiar și atunci când dorm. Sau vreau să călătoresc peste tot în lume, chiar dacă salariul meu este mic. Până în prezent, nu există produse care să satisfacă aceste nevoi ale clienților.

O nevoie incipientă, care poate fi satisfăcută în curând, este speranța noastră de a merge pe o altă planetă. SPACE X fondată de Elon Musk lucrează la această nevoie incipientă.

SPACE X investește în călătorii spațiale și oferă o plimbare către diferite planete clienților foarte bogați. Înainte de SPACE X, doar astronauții puteau merge în spațiu. Mulți oameni visau să meargă o dată în spațiu.

Deci, acest lucru în sine poate fi un exemplu excelent de nevoie incipientă. Este o nevoie pe care oamenii o au, dar această nevoie nu poate fi satisfăcută cu ușurință. În unele cazuri, nu poate fi deloc satisfăcută.

În aceste cazuri, companiile investesc sume enorme în cercetare. Provocarea în aceste cazuri vine de la concurență. Din moment ce se găsește o soluție pentru o nevoie incipientă, există un risc mare să apară concurenți noi.

Nevoile clienților de acest tip, de foarte multe ori, sunt dificil de satisfăcut printr-un produs/serviciu rentabil. Totuși, omenirea a trăit multe momente care păreau imposibile, dar s-au realizat cu trecerea anilor.

Concluzie

Când vorbim despre cele 3 tipuri de nevoi există unele care sunt chiar în fața noastră. Între timp, există altele care nu s-au prezentat încă, dar vom fi conștienți de ele, în curând.

Mediul economic este în schimbare și e normal să apară noi nevoi.

Mai sunt și altele pe care ni le dorim. Însă, nu vom îndeplini niciodată aceste nevoi pentru că nu avem resursele sau mijloacele necesare.

Unii furnizează soluții temporare. Însă, companiile care urmăresc o dezvoltare de durată și investesc considerabil în cercetare. Și, trebuie să recunoaștem. Scopul principal al oricărei cercetări de dimensiuni așa de mari este de a avea întâietate pe piață.

Toți își doresc să fie primii care să poată satisface nevoile clienților. Nu e un lucru rău, deoarece de multe ori, anume acest factor a fost motivul principal pentru inovație.

Back To Top