Skip to content
Rezultate, cum putem măsura eficient eforturile de marketing?

Rezultate, cum putem măsura eficient eforturile de marketing?

Orice efort de marketing social trebuie să se transforme în rezultate. Dacă nu apar rezultate după o campanie de promovare, atunci eforturile dvs. vor fi în zadar. Pierdeți ineficient resurse prețioase din fluxul de lucru.

Este destul de ușor să măsurați traficul de pe website-ul dvs. La fel se întâmplă și în cazul numărului de vizualizări, al aprecierilor și distribuirilor pe care le obține conținutul. Nu vă aduce niciun folos, în afară de alimentarea ego-ului.

De aceea ele sunt numite, în primul rând, metrici ale vanității.

Aceștia sunt indicatorii care vă arată dacă conținutul dvs. este bine primit de către utilizatori. Totuși, fără a măsura rezultatele, nu aveți de unde să știți dacă aceste persoane vor întreprinde o acțiune. S-ar putea să nu aveți ce urmări.

La urma urmei, obiectivul eforturilor dvs. de marketing este de a transforma vizitatorii în clienți plătitori. Sau cel puțin aceștia să se aboneze la anumite servicii prezente pe website (de exemplu, servicii SEO).

Având în vedere acest lucru, în articolul de astăzi de pe blog vom analiza câteva aspecte. Vom vedea, împreună, cum puteți afla dacă eforturile dvs. de marketing digital dau rezultate.

Orice campanie trebuie să aducă rezultate

O campanie de marketing digital poate avea diferite obiective. Fiecare este important în dezvoltarea unei afaceri, de exemplu, în caz de dropshipping.

Pentru a atinge rezultatele dorite, în mediul online există o serie de instrumente și metode care ne pot ajuta. Printre cele mai utilizate tehnici și tactici de promovare online menționăm:

  • digital PR;
  • social media (hashtag);
  • PPC;
  • optimizare SEO;
  • newsletter;
  • e-mail marketing;
  • marketing de conținut.

Nu aveți aceste abilități de marketing digital? Vă recomandăm călduros să externalizați aceste servicii către o agenție specializată. Ca proprietar de afacere o să aveți mai mult timp pentru dezvoltarea acesteia.

Haideți să trecem nemijlocit la metodele și obiectivele necesare pentru a atinge aceste rezultate.

Valori și analize ROI

Această metodă specială oferă perspectiva neprețuită asupra modului în care marketingul funcționează. Identificarea valorilor privind rentabilitatea investiției nu este atât de ușoară pe cât pare.

Mai întâi de toate, trebuie să vă dați seama ce să măsurați, așa că țineți cont de variabilele importante. Desfășurați un marketing bazat pe influenceri? Ar putea fi greu să spuneți exact care dintre ei este responsabil pentru anumite vânzări.

Uneori, clienții trebuie să intre în contact cu brand-ul de cel puțin șapte ori înainte de a vă urmări. Toți acești factori fac această metodă deosebit de dificilă.

În ceea ce privește metodologiile disponibile, există:

  • atribuire unică;
  • atribuire între mai multe programe și oameni;
  • grupuri de testare și control;
  • modelarea mai complexă a mixului complet de piață.

Canalele de achiziție generează diferite rezultate

O altă tehnică pe care o aveți la dispoziție este găsirea și urmărirea canalelor de achiziție ale clienților. Încercați să identificați care este cea mai eficientă tehnică în cazul dvs. particular.

Din fericire, acest sistem este mult mai fiabil. Mai ales având în vedere că aveți un număr limitat de tipuri de canale scalabile pentru achiziție.

Încercați să implementați plăți, conținut viral și recomandări, optimizare SEO și, bineînțeles, vânzări. În afară de acestea, aveți și alte câteva canale minore care merită testate. Puteți obține vânzări prin canale precum marketing de conținut, PR și achiziția de social media.

Lead-urile de tip inbound (de intrare)

În ce privește monitorizarea clienților intrați, există mai mulți indicatori pe care trebuie să vă concentrați.

De exemplu, trebuie să vă uitați la valoarea generală a achiziției clienților. Analizați și rata de conversie a paginii de destinație și chiar traficul website-ului, în general.

Analiza traficului poate fi realizată cu mare ușurință. Trebuie doar să utilizați Google Analytics și să îl încorporați în procesul dvs. de evaluare.

În cele din urmă, există un raport strâns. Acesta vă oferă cel puțin o idee despre câți dintre acești clienți potențiali au devenit clienți plătitori.

Implicarea clienților și valoarea pe viață

Potrivit unui sondaj, 23% din toți comercianții cu amănuntul consideră că recenziile clienților sunt eficiente. Această cifră reprezintă un număr destul de mic (mai puțin de unul din patru).

Doar 10% consideră că funcția de chat live este utilă afacerii lor.

Având în vedere aceste informații, un lucru devine mai mult decât clar. Aveți nevoie de o nouă metodă de implicare a clienților dvs. Doar în acest mod puteți obține o perspectivă asupra eficienței generale a strategiei dvs. de implicare.

Una dintre modalitățile de a face acest lucru este adoptarea unei „autoserviri digitale”. Ulterior continuați observarea comportamentului consumatorilor.

Sondajele vă pot arăta direcția pentru rezultate

Să presupunem că recenziile și chat-urile nu sunt atât de revelatoare. Există o modalitate de a vedea ce gândesc, cu adevărat, clienții dvs.?

Ei bine, una dintre cele mai fiabile metode este utilizarea sondajelor plătite.

Sigur, acest lucru poate adăuga încă o cheltuială bugetului dvs. deja tensionat. Însă vă poate asigura că aproape toate informațiile pe care le obțineți sunt autentice.

Cu un sondaj online există întotdeauna șansa ca oamenii să ofere răspunsuri aleatorii. Multe persoane percep aceste sondaje ca fiind o pierdere de timp. Totuși, nu există o astfel de frică pentru a încerca un sondaj.

Colectarea datelor

În cele din urmă, indiferent de tipul valorilor de succes va trebui să faceți o parte echitabilă a colectării datelor. Acest lucru începe, de obicei, prin identificarea problemelor cu care vă confruntați. Mai apoi, urmează oportunitățile dvs. de colectare a datelor calitative.

Odată ce această parte este realizată, va trebui să stabiliți obiectivele procesului. Mai apoi, trebuie să continuați cu planificarea abordării și a metodei corecte.

Acest lucru are legătură cu elemente precum:

  • cine este grupul de interes;
  • cu cine sunt comparați;
  • cu ce categorii ar trebui să operați pentru a identifica grupurile țintă.

Una peste alta, aceasta e o activitate dificilă. Obținerea instrumentului digital potrivit vă poate ajuta să îmbunătățiți eficiența generală.

Concluzie

După cum puteți vedea, măsurarea succesului eforturilor de marketing nu este, în niciun caz, o sarcină simplă. Este nevoie de multă dedicare, cercetare și, desigur, instrumente digitale fiabile.

De fapt, situația poate fi uneori atât de copleșitoare pentru un nespecialist. Cel mai bine ar fi să externalizați pur și simplu această sarcină către o companie specializată.

Decizia finală cu privire la modul în care doriți să gestionați problema vă aparține.

Aveți nevoie de o prezență crescută în mediul online? Datele noastre de contact vă stau la dispoziția dvs. Nu ezitați să ne scrieți pentru a primi o ofertă personalizată de servicii de promovare web.

Back To Top