Skip to content
Date, cum interpretați valorile dintre Google Analytics și Search Console

Date, cum interpretați valorile dintre Google Analytics și Search Console

Date, cum interpretați valorile dintre Google Analytics și Search Console. Doriți să analizați traficul organic de pe website-ul dvs.?

Vă întrebați dacă utilizatorii intră pe website-ul dvs. făcând click pe rezultatele căutării plătite? Sau poate doriți să aflați dacă diversele servicii SEO desfășurate aduc rezultate satisfăcătoare? Acestea cresc interesul pentru pagina dvs.?

Ați răspuns „da” la cel puțin una dintre întrebările de mai sus? Articolul nostru de pe blog este, cu siguranță, pentru dvs. și problemele cu care vă confruntați.

Pentru alte servicii de optimizare SEO nu ezitați de a intra în contact cu noi.

Unde să căutați date despre traficul pe website

Google Analytics este un instrument foarte popular și frecvent utilizat. Vă permite să analizați traficul către website-ul dvs. Vă spune câți oameni au intrat pe pagină și ce surse i-au adus acolo.

Verificați câți utilizatori și câte sesiuni web au rezultat din căutări organice și alte canale.

Search Console e o altă soluție faimoasă furnizată de Google. Instrumentul a fost conceput special pentru a analiza un trafic organic provenit din motorul de căutare Google.

Oferă informații mult mai detaliate. Vă permite să verificați ce cuvinte cheie au folosit utilizatorii să intre pe website-ul dvs. De asemenea, aflați și ce fraze generează impresii în rezultatele căutării.

Cu ajutorul acestui instrument aflați care pagini sunt cele mai populare pe Google.

Desigur, este posibil să conectăm aceste două instrumente. Apoi, veți avea acces la date de căutare mai detaliate utilizând un singur panou: Google Analytics.

În mod ideal, utilizatorii caută expresii date în Google. Pe măsură ce website-ul dvs. e afișat, Google Search Console îl consideră ca o impresie.

Reputația de brand poate fi îmbunătățită prin intermediul unei campanii de marketing social. Vă puteți folosi de un hashtag specific momentului în care vă aflați cu afacerea.

Apoi, utilizatorii selectează rezultatul căutării dvs. și instrumentul înregistrează și click-ul. În continuare, utilizatorii intră pe website-ul care este complet încărcat.

În cele din urmă, GA clasifică întreaga sesiune drept trafic organic.

1. Traficul organic nu provine doar de la Google

Nu uitați că traficul organic nu vizează doar Google, ci și alte motoare de căutare precum Bing sau Yahoo. În multe țări Google este cel mai popular motor de căutare.

Asta nu înseamnă că oamenii nu folosesc și celelalte alternative. De exemplu, browser-ul Edge îl folosește pe Bing ca motor de căutare implicit. Probabil nu toată lumea îl va schimba în Google.

Website-ul dvs. are diferite versiuni lingvistice și se adresează utilizatorilor din străinătate? Trebuie să vă amintiți că în anumite țări Google nu este cel mai utilizat motor de căutare.

Totuși, în acest caz, soluția este destul de simplă. Accesați panoul Google Analytics, selectați traficul organic și setați Google ca sursă. După cum observați, nu sunt necesare abilități digitale deosebite.

2. Funcționarea instrumentelor pentru culegerea de date

Google Search Console e un instrument ce colectează automat date direct din motorul de căutare. Sunt contabilizate sistematic când website-ul dvs. este afișat în rezultatele căutării. Sau atunci când faceți click pe acesta.

Indiferent dacă utilizatorii intră pe pagină sau dacă le este afișat până la urmă.

Google Analytics funcționează ușor diferit. Este implementat pe website. Codul de urmărire e încorporat acolo. Care este rezultatul? Codul trebuie să fie apelat.

S-ar putea să credeți că pagina ar trebui doar să fie încărcată, însă nu este cazul. În această situație, este important și dacă respectivul cod e plasat în secțiunea din antet sau subsol.

Ambele soluții sunt aplicate frecvent. Cu toate acestea, cu cât plasați mai sus codul, cu atât mai devreme este apelat. Codul din secțiunea antet nu necesită încărcarea completă a paginii. Însă atunci când este plasat în subsol, acele date vor fi numărate atunci când pagina e încărcată.

Cum să vă asigurați că utilizatorii vor intra în cele din urmă pe website?

De exemplu, după ce au dat click pe acesta în rezultatele căutării. Cum să vă asigurați că website-ul va fi complet încărcat? Evident că nu puteți fi sigur. Acesta e motivul pentru care ar putea exista diferențe între numărul de click-uri și vizitele organice.

Luați în considerare situațiile când website-ul este afișat în rezultatele căutării. Însă, din cauza unor erori temporare cu server-ul sau sistemul de gestionare, pagina nu e încărcată.

Astfel, Google Search Console va aduna că website-ul a fost afișat sau chiar s-a făcut click pe el. Însă este posibil ca Google Analytics să nu poată număra sesiunea.

Website-ul dvs. „cântărește” foarte mult și, prin urmare, nu se încarcă extrem de rapid? Mulți utilizatori nu vor avea suficientă răbdare să aștepte încărcarea completă și îl vor lăsa pur și simplu. O astfel de sesiune nu va fi înregistrată în Google Analytics, însă va apărea în Search Console.

3. Codul de urmărire încorporat incorect pe website

Pentru a măsura corect traficul, Google Analytics ar trebui să fie implementat pe fiecare pagină. Dacă utilizatorii introduc un website din rezultatele căutării organice și acesta nu are cod de urmărire?

Search Console va contoriza click-ul, însă Google Analytics nu va înregistra sesiunea.

Dacă website-ul dvs. are un CMS, atunci lucrurile devin mult mai ușoare. Este suficient să plasați codul de urmărire în secțiunea din antet sau în subsol.

Situația este foarte similară în cazul majorității paginilor, însă există și excepții. Nu sunteți sigur că Google Analytics a fost implementat pe fiecare dintre paginile dvs.? Atunci ați putea utiliza GA cheker pentru a verifica.

4. Acces la fișiere și diverse date de căutare

Ce se întâmplă dacă utilizatorii caută anumite formate de fișiere, de exemplu PDF-uri? Nu este posibil să încorporați codul de urmărire în astfel de fișiere. De aceea, Google Analytics nu le va putea înregistra ca sesiuni.

Pe de altă parte, Search Console nu va avea nicio problemă. În mod normal, va contoriza click-uri de pe astfel de rezultate de căutare.

Credeți că rezultatele căutării organice se referă numai la texte? Amintiți-vă că fotografiile sau videoclipurile pot fi afișate și în rezultatele căutării.

În mod implicit, Search Console contorizează așa-numita „căutare”, care e una standard în pagină. Pe website-ul dvs. există multe fotografii și videoclipuri valoroase?

Acestea sunt adesea afișate în rezultatele căutării, iar utilizatorii dau click pe ele? Numărul de sesiuni organice poate fi mult mai mare decât numărul de click-uri afișate în Search Console.

De ce? În mod normal, SC afișează date despre tipul de căutare, adică „rețea”, pagini în sine. Fără fișiere grafice sau video. Desigur, datele referitoare la fotografii sau videoclipuri sunt colectate, fiind stocate separat.

5. Browser-ul blochează JavaScript sau codul este blocat de instrumente precum AdBlock și Ghostery

Este posibil ca unii utilizatori să nu dorească să utilizeze codul JavaScript. Cele mai populare motoare de căutare permit oprirea acestuia.

Însă, merită să știți că respectivul cod de urmărire Google Analytics este scris în această limbă. În consecință, dacă utilizatorul o dezactivează, Google Analytics nu va contoriza sesiunea.

Search Console va recunoaște în mod corespunzător un click în rezultatul căutării.

Situația este similară dacă oamenii folosesc instrumente precum AdBlock sau Ghostery. Aceste tipuri de cookie-uri sunt considerate publicitate și Google Analytics le folosește. Acesta este motivul pentru care scriptul poate fi blocat și sesiunea nu va mai fi numărată din nou.

6. Diferențe rezultate din modelul de atribuire Google Analytics

Acum vă veți întreba probabil care este modelul de atribuire. Atribuirea vă indică în ce mediu trebuie să fie clasată o conversie sau intrarea în pagină. Cu toate acestea, ne vom concentra pe vizitele website-ului, nu pe conversie.

Google Analytics utilizează modelul ultimul click indirect. Situația este clară dacă utilizatorul intră pur și simplu în pagină din rezultatele căutării Google.

Apoi, 1 click în SC și 1 sesiune în Google Analytics sunt numărate. Dar, dacă ulterior utilizatorul decide să intre direct pe website?

Google Analytics va percepe, de asemenea, o astfel de vizită ca fiind organică. În consecință, atât vizitele organice, cât și cele directe vor fi înregistrate ca cele organice.

Și situația discutată mai sus nu este atât de rară pe cât ați putea crede. Înregistrările directe sunt destul de frecvente. Utilizatorii folosesc marcaje și dacă dau click pe ele se consideră o intrare directă.

Un alt exemplu se referă la o situație bazată pe istoricul de navigare. Bara de adrese (folosită tot mai des ca bara de căutare) sugerează utilizatorului adresa website-ului dvs.

Utilizatorii pot lăsa website-ul deschis pentru mai mult de 30 de minute și apoi îl pot reîncărca. Google Analytics va contoriza o astfel de intrare ca o nouă sesiune. Condiția este ca ultima intrare indirectă pe website-ul dvs. să fie cea organică.

7. Diferite date din protocoale de website și gazde

Google Analytics este conectat la website și protocolul nu este foarte important pentru el. Cu toate acestea, lucrurile diferă cu Search Console. O pagină cu certificat SSL este percepută complet diferit de cea fără.

Același lucru este valabil și pentru website-urile cu sau fără protocolul web. Puteți avea până la 4 servicii diferite în Google Search Console și doar unul în Google Analytics.

Asigurați-vă că monitorizați toate protocoalele necesare în Google Search Console. Adăugați-le pe toate numai atunci când veți fi siguri că datele de click și afișare sunt complete.

Când analizați date SC în Google Analytics trebuie să vă amintiți că GA e conectat doar la un serviciu SC. Înseamnă că este posibil să nu puteți analiza date privind căutarea și click-urile.

De exemplu, poate că nu aveți redirecționări 301 între protocoale. Google poate afișa în mod interschimbabil o pagină cu 4 protocoale diferite în rezultatele căutării. O asemenea situație va împiedica interpretarea rezultatelor.

Același lucru se aplică atunci când website-ul e disponibil pe mai multe domenii sau subdomenii. Search Console le va clasifica drept servicii separate. Trebuie să vă asigurați că toate sunt monitorizate.

Pe de altă parte, Google Analytics colectează în mod normal aceste date împreună. Le puteți modifica ușor creând, de exemplu, vizualizări filtrate separate pentru diferite domenii/subdomenii.

8. Excluderi în Google Analytics

Google Analytics permite filtrarea. Foarte des include excluderi IP. Acestea sunt introduse atunci când nu doriți ca analiza dvs. să conțină trafic din biroul propriu. Sau de la agențiile care vă sprijină website-ul.

Deși Google Analytics nu va înregistra astfel de sesiuni, Search Console le va număra în mod normal.

Foarte des trebuie să abordăm o situație deosebită. În care datele GA nu sunt în concordanță cu informații furnizate de Search Console. Dar acum știți care sunt motivele potențiale ale acestor probleme și cum să le rezolvați.

Google Analytics raportează sesiuni web și Search Console numără click-urile în rezultatele căutării.

Back To Top