Skip to content
Arhitectura website-ului, 6 pași pentru a crea o structură eficientă

Arhitectura website-ului, 6 pași pentru a crea o structură eficientă

În cuvinte simple, arhitectura website-ului se referă la structura unui website. Structura e necesară, deoarece fiecare website are anumite obiective specifice care trebuie îndeplinite.

Arhitectura website-ului este pregătită în etapa de planificare.

Arhitectura website-ului conține aspectul logic al organizării paginilor. Un website complet are elemente diferite care sunt necesare și trebuie definite în mod corespunzător. În funcție de cerințele comerciale și ale utilizatorilor.

Proiectanții lucrează la website (imagini, grafică HD, tipar). Dezvoltatorii au grijă de back-end, dar arhitectura e ceea ce menține toate aceste lucruri la un loc. Face ca un website să devină funcțional.

Arhitectura web include tot ceea ce este necesar pentru a rula și a porni un website. De obicei, arhitecturile website-ului sunt dezvoltate pentru proiecte de platforme web foarte mari.

În plus, arhitecții de website-uri trebuie să fie competenți în acest job. Nu toată lumea poate construi arhitecturi de website-uri în mod eficient.

Nu trebuie să confundăm arhitecții cu specialiștii în web design sau cu designerii UI/UX.

Arhitecții sunt specializați în înțelegerea utilizabilității, front-end-ului și back-end-ului website-urilor. Tot aici putem include și aspecte legate de funcționalitate. Companii susținute de investiții masive angajează arhitecți de website-uri pentru a finaliza un proiect.

Ce este arhitectura website-ului?

Arhitectura se referă la structurarea unui website. Vă asigurați că website-ul pe care îl creați îndeplinește obiectivele. De exemplu, ca website de afaceri, magazine online, fiind orientat către utilizatori.

Aceasta reprezintă structura website-ului și modul în care este organizat conținutul paginilor web. Fără o cunoaștere adecvată a arhitecturii website-ului, puteți ajunge să creați un website complet confuz. Uneori, conținutul în sine se poate pierde și poate deveni inaccesibil.

Conceptele implicate în arhitectura website-ului

Arhitectura implică o mulțime de concepte conexe între ele și devin destul de greu de înțeles. Un plan de arhitectură a website-ului va implica următoarele concepte:

  • utilizarea web și ușurința de navigare;
  • design grafic;
  • conținutul și strategia din spatele acestuia;
  • proiectarea interfeței cu utilizatorul.

Când discutăm despre arhitectura unui website există unele concepte ce nu pot sta în afara discuției. Acestea trebuie să pună în practică într-un mod eficient obiectivele de afaceri. În același timp, trebuie și să respecte clar condițiile motoarelor de căutare.

De multe ori, până a ajunge online, un website este construit de mai mulți specialiști. În funcție de complexitatea proiectului și bugetul disponibil o echipă poate fi formată din:

  • proiectant;
  • specialist UX;
  • specialist UI;
  • specialist în optimizare SEO;
  • o echipă de design grafic;
  • specialist front-end;
  • specialist back-end;
  • managerul de proiect.

Chiar dacă un proiect presupune cooptarea unor specialiști, există unele direcții pe care trebuie să le urmăm. Acestea sunt detaliate în continuare. Sunt importante, deoarece datorită acestora putem livra un produs eficient și util.

Înțelegerea obiectivelor exacte

Înainte de a opta pentru echipa de proiectare trebuie să înțelegeți și să cunoașteți pe deplin obiectivele afacerii. Doar în acest fel puteți ști cu certitudine ce să cereți de la echipa care se ocupă de proiect.

Nu uitați că trebuie să înțelegeți scopul și obiectivele afacerii dvs. în mod real. O abordare de genul „haideți să facem un website și pe urmă vedem” este complet greșită. Veți pierde efort, resurse și timp pentru a restructura tot ce ați făcut anterior.

Verificați-vă utilizatorul

Acesta este un alt aspect important care afectează design-ul și arhitectura website-ului. În cele din urmă, utilizatorii website-ului vor decide soarta acestuia și afacerea dvs.

Din această perspectivă ar trebui să efectuați o cercetare completă privind nevoile clienților. Tot aici putem include și așteptările pe care utilizatorii dvs. le pot avea cu privire la website.

Efectuarea unui test de utilizabilitate poate fi necesară în luarea deciziei corecte.

Organizați conținutul

Organizați conținutul pentru website. Poate fi un element esențial pentru a face posibilă luarea deciziilor cu privire la structura arhitecturală.

În timp ce adunați conținutul și îl pregătiți, asigurați-vă că acesta este corect și actual. De asemenea, trebuie să fie și în concordanță cu obiectivele dvs. de afaceri. Trebuie să continue misiunea dvs., dar să fie și prietenos cu motoarele de căutare.

De fapt, organizarea conținutului înainte de arhitectura website-ului poate economisi mult timp și eforturi. Optarea pentru arhitectură înainte de a crea conținut poate fi dăunătoare pentru proiect. Uneori poate fi un exercițiu complet inutil.

Pași pentru a crea arhitectura website-ului

Fiecare structură necesită lucruri de bază și elemente specifice care depind de obiectivele website-ului. La rândul lor, obiectivele website-ului ajută la construirea structurii.

Etapele de proiectare sunt:

  • rezumatul proiectului (brieful de proiect);
  • definirea obiectivelor website-ului și publicul țintă;
  • analizarea datelor colectate;
  • analizarea concurenților (este util un audit SEO);
  • construirea prototipului;
  • testarea și validarea structurii.

Primul pas al procesului este cercetarea. În acest sens, sunt create personalități ale clienților și se fac cercetări legate de subiectul website-ului. Trebuie să aflați toate lucrurile despre publicul vizat: preferințe, limite de cheltuieli, grupe de vârstă, locații.

Următorul pas va fi analizarea acelor date calitative pe care le-ați colectat. Tot aici includem și identificarea modului în care le puteți utiliza pentru a îndeplini toate obiectivele.

Efectuați câteva teste și primiți feedback de la utilizatori și experți din industrie. Acest pas e important deoarece veți ști ce conținut puteți folosi și ce alte lucruri sunt necesare.

În ultimul pas utilizați datele pe care le-ați adunat și analizat pentru a finaliza structura de bază a paginilor. Trebuie creată o diagramă brută a paginilor ce poate fi utilizată de proiectanți și dezvoltatori.

Recomandări pentru arhitectura website-ului

În continuare, prezentăm recomandări care vă pot fi utile. Încercați să țineți cont de ele când construiți arhitectura website-ului. Vă pot ajuta să obțineți un rezultat cât mai bun, într-un mod eficient.

1. Munca în echipă

Nu este ceva ce ați putea face singur. Cel mai bun rezultat îl poate livra o echipă. Dacă nu aveți o echipă, puteți lua în considerare consultarea unei persoane care este conectată la proiect.

Cineva care cunoaște conceptul de a lucra în aceeași afacere.

Ați văzut câți specialiști pot lucra la un proiect. Dacă doriți un website de prezentare sau un magazin online poate fi suficientă o agenție SEO. Aceasta poate livra website-ul în conformitate cu cele mai bune practici de optimizare SEO.

Dacă sunteți o companie mare, specialistul SEO poate fi o parte importantă din echipă. În acest caz, website-ul poate avea nevoie de mai multe subdomenii, subfoldere și un server foarte performant.

Mai ales dacă doriți o anumită arhitectură și un design foarte specific.

2. Procesul este iterativ

Proiectarea website-ului este un proces care nu poate fi ceva care se finalizează cu o singură acțiune. Este un proces iterativ.

Odată ce website-ul dvs. e instalat, asigurați-vă că îl testați cu instrumente specifice. Puteți rezolva problemele dacă există, data viitoare când schimbați structura. Ar trebui să implementați această strategie în mod continuu.

Mentenanța WordPress e o necesitate pentru orice website online. Motivul este simplu. Google efectuează periodic actualizări care pot afecta clasamentele în SERP.

3. Arhitectura website-ului nu este totul

Bineînțeles că este un aspect important. Acest lucru nu poate fi negat nici de amatori, nici de profesioniști.

Există reguli de bune practici, principii, șabloane și linii directoare pe care le puteți urma. Însă, în cele din urmă, este vorba despre utilizatori și obiectivele dvs. de afaceri.

Verificați toate principiile și luați în considerare implementarea lor. În cele din urmă, totul ar trebui să se rezume în esență la utilizatorii dvs. și la obiectivele de afaceri.

Concluzie

Articolul de astăzi de pe blog a fost o introducere în arhitectura website-ului. Ar trebui să vă ghideze cu privire la cele mai bune tehnici pentru cel mai eficient rezultat.

Puteți utiliza instrumente precum Treejack pentru o arhitectură eficientă a website-ului. Instrumentul vă poate ajuta la testarea acestuia și, prin urmare, la implementarea modificărilor.

Dezvoltarea unui website implică o serie de sarcini care vă pot ajuta în procesul de proiectare web. Sunteți specialist implicat în crearea de website-uri sau pur și simplu vă pasionează subiectul?

Secțiunea de comentarii este deschisă pentru a ne îmbunătăți reciproc cunoștințele.

Back To Top