HTTPS, ce sunt protocoalele securizate și cum afectează SEO

În cuvinte simple, HTTPS este Hyper Text Transfer Protocol Secure. Este un protocol care canalizează comunicarea securizată și criptată între două sisteme. Și, da! Website-urile sigure se clasifică mai bine în paginile cu rezultate ale motoarelor de căutare.

În general, HTTPS e utilizat pentru transferul de date în siguranță pe internet. Transferul de date se întâmplă într-un sistem criptat care se bazează pe SSL sau TSL.

Protocoale utilizate în HTTPS:

  • SSL – Secure Socket Layers;
  • TLS – Transport Layer Security.

Două sisteme obțin o conexiune sigură, privată și criptată prin aceste protocoale. Conexiunea poate fi între:

  • browser și server;
  • server și server;
  • client și server.

HTTPS utilizează protocolul criptat, astfel încât comunicațiile să se poată produce fără vulnerabilități. În acest fel, se asigură că nu există nicio încălcare a confidențialității datelor.

Puteți considera HTTPS drept HTTP peste SSL

Acesta este un sistem care permite livrarea datelor cu ajutorul unei conexiuni sigure. Securitatea este acordată de sistemul SSL. Prin urmare, poate fi utilizat pentru transferul de date cu caracter personal și confidențial.

Niciun alt utilizator nu va putea accesa datele acestea pe internet.

Certificatul SSL este cunoscut și sub numele de certificat digital și oferă următoarele avantaje:

  • integritatea datelor;
  • comunicare sigură;
  • creșterea clasamentului SEO;
  • confidențialitate și securitate;
  • vă pregătește pentru viitorul web-ului.

Importanța certificatului SSL

70% din utilizatorii de internet consideră că legile privind protecția pe web nu sunt suficient de bune. Acesta e unul dintre motivele pentru care Google a reușit să creeze unele reguli stricte.

În acest fel poate fi asigurată protecția vieții private.

Echipa de marketing spune întotdeauna că securitatea este o prioritate esențială. Datorită acestei preocupări majore nu poate exista nicio încălcare a confidențialității în date.

Acesta este unul dintre motivele pentru care clasamentul HTTPS a fost asigurat. A fost implementat în cel mai bun mod posibil încă din anul 2014.

Certificatul SSL și impactul său asupra SEO

Marketerii din întreaga lume vor să știe dacă certificatul SSL este într-adevăr bun pentru optimizare SEO. Acesta e motivul pentru care vom discuta despre impactul certificatului SSL. Inclusiv de ce e important să vă mutați website-ul dvs. către o conexiune sigură.

Aproximativ 2% din primele 1 milion de website-uri au putut utiliza HTTPS/versiunea SSL implicită. Aproximativ 4% din website-uri au reușit să treacă la o conexiune sigură și criptată.

În funcție de statistici, aproximativ 0,1% din website-uri au certificatul SSL.

Însă acum, Google este mult mai strict când vine vorba de clasarea website-urilor HTTP. În aceste condiții, va fi mult mai importantă existența unui protocol HTTPS.

Când vine vorba despre optimizare SEO ar trebui să înțelegeți beneficiile comutării website-ului către HTTPS. Mai mult ca sigur mișcarea se va vedea în rezultatele căutării de pe Google.

Cum putem înțelege mai bine semnificația HTTPS în servicii SEO? Să cunoaștem punctul de vedere al Google despre un website HTTPS într-o manieră mai aprofundată.

Google preia website-urile HTTPS

În anul 2014, Google a declarat că va da preferință website-urilor securizate. De atunci, Google consideră că sistemul de intrare HTTPS este un factor determinant pentru SEO.

Google a decis că HTTPS e sistemul criptat, recunoscut prin algoritmii de clasare a căutării. Conform Google, HTTPS oferă website-urilor o îmbunătățire a clasamentului.

La început, securitatea nu a fost considerată un factor important. Website-urile era complete prin conținut de înaltă calitate. Însă, mulți dintre webmasteri nu erau mulțumiți de acest fapt.

Au început să transfere website-urile către TLS.

Google declară că oamenii trebuie să respecte anumite strategii și practici. Doar în acest mod implementarea HTTPS va putea fi realizată. De aceea, menționăm câteva dintre sfaturile motorului de căutare în acest articol de blog.

Sfaturile de la Google pentru website-urile care trec la HTTPS:

  • trebuie să alegeți tipul de certificat, care poate fi pentru un singur domeniu sau multi-domeniu;
  • certificatul trebuie să aibă lungimea cheii 2048 BIT;
  • textul trebuie respins, astfel încât să nu se poată urmări website-ul HTTPS;
  • adresa URL trebuie să fie relevantă pentru conținutul aceluiași domeniu;
  • toate paginile ar trebui să aibă indexare corectă și să nu utilizeze etichete meta.

Pentru a permite oamenilor să înțeleagă semnificația protocolului, Google a luat anumite măsuri. A început mai întâi să folosească modul securizat pe propriul browser, cunoscut drept Google Chrome.

Apoi, trei simboluri specifice au fost adăugate la bara de adrese. S-a urmărit îmbunătățirea gradului de securitate în blogul de nișă sau pe alte website-uri.

Aveți o afacere de magazine online? Dacă răspunsul este afirmativ, certificatul SSL e cu siguranță ceva ce trebuie să aveți. Va induce sistemul bancar online și va cuprinde mai multe gateway-uri de plată. Dacă treceți de la un HTTP nesecurizat la un sistem HTTPS veți putea îmbunătăți viteza website-ului.

Impactul HTTPS pe website și cum afectează optimizarea SEO

În zilele noastre, securitatea online a devenit obligatorie. Acum website-urile conțin o mulțime de informații delicate. De exemplu, gateway-urile de plată și date bancare care nu ar trebui să fie cunoscute de niciun alt utilizator.

Aproximativ 50% din toate rezultatele din prima pagină a rezultatelor căutării au protocolul HTTPS. De asemenea, împreună este și certificatul SSL digital.

Datele din conținut sunt absolut protejate împotriva phishing-ului. E unul dintre motivele principale pentru care se consideră obligatorie existența HTTPS.

Iulie 2018 a fost data limită pentru website-uri de a implementa un protocol HTTPS.

Începând cu 2018, Google a început să facă din aceasta un element obligatoriu. În plus, s-a adăugat și un semn de avertizare în bara de adrese. Apare atunci când vizitați un website cu certificat SSL.

Dacă website-ul are criptarea corespunzătoare, este marcat cu o culoare verde. În aceste condiții, puteți să știți că vă aflați pe un website securizat.

Google a început să marcheze website-urile nesigure în bara de adrese pentru cele care nu au HTTPS. S-ar putea să nu existe impact negativ în timp ce navigați pe astfel de website-uri.

Cu toate acestea, poate provoca un impact negativ asupra minții vizitatorilor.

Impactul SEO în migrația website-urilor de la HTTP la HTTPS

Ați luat decizia de a duce website-ul la protocolul de criptare HTTPS? S-ar putea să pară un proces foarte simplu. În calitate de specialist SEO trebuie să aveți grijă de o mulțime de situații.

Dacă execuția nu e făcută corect, pot apărea erori ce pot penaliza website-ul în motoarele de căutare. Prin urmare, să aruncăm o privire la acțiunile care trebuie făcute atunci când migrați la HTTPS:

  • actualizați sitemap-ul și înregistrați noul domeniu pe consola de căutare;
  • adaptați etichetele canonice rel;
  • asigurați-vă că fiecare adresă URL răspunde cu codul 200 spre deosebire de codurile 403 sau 404;
  • analizați și verificați dacă există conținut duplicat între versiunile HTTP și HTTPS ale unui website.

Concluzie

Migrația HTTPS va ajuta, cu siguranță, la poziționarea mai bună a website-urilor în motorul de căutare. În plus, va ajuta și la îmbunătățirea clasării acestora.

Dacă există conținut duplicat sau implementarea nu se face corespunzător, clasarea poate suferi. Motiv pentru care ar trebui să aveți grijă în timpul migrației la HTTPS.

Aveți îndoieli cu privire la protocolul HTTPS? Doriți să știți cum puteți migra website-ul către HTTPS, cu ușurință? Nu ezitați să ne scrieți pe adresa noastră de contact.

Doriți o poziționare mai bună în rezultatele organice Google? Noi vă putem ajuta să creșteți traficul organic și autoritatea website-ului Dvs., cu servicii de Link Building și advertoriale SEO.

Lasă un comentariu