Skip to content
Strategia de produs, de la concept până la achiziția acestuia

Strategia de produs, de la concept până la achiziția acestuia

Ce se întâmplă ori de câte ori un nou produs este lansat pe piață? E dificil pentru companie sau marcă să prognozeze unde va ajunge produsul sau cum se va forma. În astfel de momente, mărcile proiectează strategia de produs.

Strategia produsului determină pașii pe care o marcă trebuie să-i facă pentru a face produsul un succes. Alternativ, marca trebuie să decidă și ce face dacă produsul e un eșec și nu câștigă aderență pe piață.

Acest articol de blog este oferit de agenția de optimizare SEO. Dacă doriți informații suplimentare despre ce servicii SEO oferim, vă rugăm să intrați în contact cu noi.

Ce este strategia de produs?

Puteți apela la o strategie de produs pentru viziunea produsului. Dacă o companie lansează un produs, atunci are o viziune despre unde va ajunge produsul.

Strategia produsului e planificarea detaliată a pașilor pentru a se asigura că produsul atinge obiectivul dorit. O astfel de strategie ajută la stabilirea direcției corecte pentru produs.

Strategia produsului ajută la stabilirea elementelor de bază ale unui produs. De exemplu, mixul său de marketing și design-ul acestuia.

În același timp, ajută și direcționarea produsului către segmentul potrivit, diversificarea gamei de produse etc. Toate acestea vor fi discutate în pașii pentru dezvoltarea unei strategii de produs.

O terminologie comună utilizată în strategia produsului este foaia de parcurs a produsului. Aceasta înseamnă etapa secvențială a evenimentelor care trebuie să aibă loc. Doar astfel se poate asigura adoptarea produsului pe piață.

Strategia produsului ajută la formarea foii de parcurs a acestuia.

Ce importanță are strategia de produs?

  • ajută la stabilirea exactă a pașilor care trebuie luați în orice caz pentru ca produsul să aibă succes;
  • pregătește compania pentru răspunsul concurenților sau pentru schimbarea condițiilor de piață;
  • ajută compania să decidă piața țintă și pătrunderea pe piață;
  • formează o viziune a produsului, stabilindu-l pe o cale independentă, cu intervenție periodică. Lasă compania să se concentreze pe mai multe produse într-un timp scurt.

7 pași pentru a dezvolta strategia de produs

Este necesară multă analiză a produsului pentru a dezvolta o strategie completă.

Pe lângă produs trebuie să vă analizați concurenții, piața și diferitele segmente. Astfel, puteți veni cu o strategie de produs potrivită. Nu uitați nici de planificarea tactică în promovarea online a unui produs.

Mai jos am analizat pașii strategiei de produs.

1. Mixul de marketing

Produsul este cel mai important element al mixului de marketing. Dacă ați decis un segment de piață pe care să îl vizați, atunci proiectarea produselor joacă un rol crucial.

O modificare a produsului aduce o schimbare în toate celelalte elemente ale mixului de marketing. Fie că este un serviciu sau un produs, mixul depinde în principal de produs. Mai ales pentru alte aspecte cum ar fi promoțiile, distribuția și prețul.

Trebuie să luați în considerare mixul de marketing în timp ce decideți strategia produsului. De asemenea, trebuie să luați în considerare diversele aspecte ale produsului:

  • linia și gama;
  • ambalajul;
  • etichetarea.

În esență, aspectele de bază ale produsului și contribuția la mixul de marketing sunt decise în acest pas. De exemplu, decideți asupra unei strategii de produse electronice.

Trebuie să decideți diversele linii de produse și gama pe care o va avea un model.

De asemenea, trebuie să decideți ambalajul și etichetarea. Nu în ultimul rând, trebuie să luați în considerare efectul tuturor cheltuielilor asupra mixului de marketing.

2. Nivelurile unui produs

Un produs are diferite niveluri. Acestea sunt produsul principal, produsul real și produsul augmentat.

Un agent de marketing trebuie să își asume diferite niveluri ale unui produs în timp ce decide strategia. De exemplu, un producător de automobile trebuie să furnizeze servicii împreună cu produsul către client.

Dacă producătorul nu acordă și service, produsul nu se va vinde. Producătorul trebuie să înțeleagă rolul important al produsului augmentat în strategia produsului.

Fără diferitele niveluri ale produsului și implementarea corectă a acestora, strategia poate eșua.

3. Tipul produselor

Produsul pe care îl proiectați va fi de ce tip? Există diverse tipuri de produse. 4 dintre aceste tipuri sunt discutate în acest articol. În timp ce decideți strategia produsului, luați în considerare care este tipul pe care doriți să îl vizați?

Aceste tipuri sunt:

  • produse durabile/produse nedurabile (ușor perisabile);
  • bunuri de cumpărături/bunuri de specialitate/bunuri de conveniență;
  • bunuri industriale/bunuri de consum;
  • servicii (de exemplu, servicii SEO).

Decizia asupra tipului de produs vă poate ajuta să stabiliți cum să pătrundeți pe piața țintă. STP e un pas important în strategie, dar acest pas vă va spori vizibilitatea segmentului vizat.

Nu uitați că produsul este limitat doar la acel segment.

4. Diferențierea

Există anumite posibilități de a diferenția un produs sau de a diferenția servicii. Cu toate acestea, pentru a simplifica, iată caracteristicile pe care le puteți utiliza pentru diferențiere:

  • forma produsului și caracteristicile;
  • nivelul de performanță al produsului;
  • fiabilitatea/reparabilitatea/durabilitatea;
  • stilul și design-ul;
  • ușurința de comandare/ușurința în instalare;
  • serviciul clienți/garanția;

Așa cum se poate vedea, acestea sunt elemente critice în luarea deciziei de achiziție pentru orice consumator. Prin crearea diferențierii, strategia produsului devine solidă pentru a concura de la egal cu concurența.

5. Elementele de marcă în strategia de produs

Identitatea de marcă și imaginea de marcă sunt considerente importante în succesul oricărei companii. Bineînțeles, când decideți strategia produsului, trebuie să decideți și elementele de marcă ale acestuia.

Pot exista numeroase elemente de brand implicate. Astfel, oferă mai multă recunoaștere pentru produs acumulând și mai mult respect pe piață.

Aceste elemente de marcă sunt importante pentru recunoașterea și adoptarea produsului pe piață. Trebuie create în stadiul de strategie și de proiectare a produsului. Reputația de brand poate juca un rol important și în acest moment.

6. Proiectarea produsului

Pur și simplu, un computer este un nume generic de produs. În același timp, desktopurile și laptopurile sunt toate variante ale unui computer.

Singura diferență între laptopuri și desktopuri este designul produsului. Ambele au procesor și ambele au monitoare.

Astfel, proiectarea produsului joacă un rol crucial în succesul acestuia. Ar trebui să fie luată în considerare în timp ce se proiectează strategia produsului.

Piața tehnologiei este construită pe designul produsului.

Acesta este motivul pentru care smartphone-urile au devenit un instrument important. Când inovația tehnologică este la fel, designul și estetica fac diferența.

7. Gama de produse

Uneori, un singur produs ar putea să nu facă vânzări, dar gama de produse ar putea da lovitura.

Luați ca exemplu șampoanele. Cel mai solicitat șampon este șamponul anti-mătreață. Cu toate acestea, pe lângă el, multe mărci de șampon au o varietate de produse cu diferențe minore. Acestea nu sunt altceva decât o combinație a amestecului de produse.

Concluzie

În esență, pentru a răspunde diferitelor tipuri de clienți, o companie poate veni cu un mix de produse. În acest fel, fiecare client poate să fie mulțumit de diferitele variante ale aceluiași produs.

O cotă de piață uriașă este acoperită cu aproape același produs. Mixul de produse trebuie luat în considerare în etapa strategiei de produs.

Când toate aceste informații sunt la îndemână, cronologia contează. La lansarea produsului aveți nevoie de mixul de marketing.

Odată ce observați creșterea produsului, puteți decide asupra tipului de mix pe care doriți să îl introduceți. Încurajați achizițiile suplimentare și îmbunătățiți echitatea de marcă a produsului.

Așa cum am spus mai devreme, o strategie de produs vă ajută să vă pregătiți pentru viitorul produsului. Vă ajută să oferiți direcția corectă a acestuia.

Când aveți o combinație de produse și diverse mixuri, strategia produsului devine importantă în promovare. Indiferent dacă discutăm despre metode clasice de promovare sau de noile instrumente de marketing social.

Back To Top