Skip to content
Reputația de brand, de ce este importantă activitatea în social media?

Reputația de brand, de ce este importantă activitatea în social media?

Reputația de brand înseamnă modul în care marca particulară a companiei este privită și percepută de clienți, părțile interesate și de piață în ansamblu.

Este punctul culminant al ideilor și emoțiilor pe care un client le-a asociat mărcii. Clienții le experimentează în timpul achiziționării de bunuri și servicii, în timp ce folosesc și, serviciile post-vânzare furnizate de companie.

Dacă reputația de brand este favorabilă, semnifică că clientul are încredere în brand. Acesta se va simți mândru atunci când achiziționează un produs sau un serviciu oferit de brandul respectiv.

Multe companii urmăresc să atingă o reputație de brand cât mai bună. Este un efort susținut în timp și care necesită atenția tuturor celor care interacționează într-un fel sau altul cu brandul respectiv.

În acest articol de blog oferit de SEO Fix descoperiți informații utile despre subiect. Pentru mai multe servicii SEO vă invităm să intrați în contact cu noi.

Reputația de brand este o valoare intangibilă pentru organizație

În ultimul deceniu, tehnologia a pulsat printr-o schimbare extraordinară în modul în care gândim și percepem mărcile. Fiecare detaliu este disponibil cu ajutorul tehnologiei mobile care a cuprins social media și marketingul digital. Aceasta ne-a ușurat viața, dar are unele pericole mai mici sau mai mari.

Inițial, brandul era experimentat de clienți vizitând magazinele fizice. Ei interacționau cu brandul prin vânzările și achizițiile de bunuri și servicii.

Acum, aproape fiecare marcă este disponibilă pe social media pentru promoții și prezență pe piață. De multe ori se utilizează un hashtag specific unor astfel de campanii.

În plus, oferă o opțiune importantă clienților. De a cumpăra dintr-un magazin online.

Mai devreme feedback-ul cu privire la produsele cumpărate și serviciul clienți experimentat a fost bazat pe o interacțiune de unu-la-unu. Acum, această interacțiune este vizibilă pentru întreaga lume.

Chiar și o eroare mică poate fi vizibilă pentru întreaga lume. Este suficient un singur tweet al acelui client nefericit sau un singur comentariu pe Instagram, Facebook sau oricare dintre forumurile online legate de acel brand și produs.

Pentru a susține și menține reputația de brand în lumea virtuală, a existat o creștere a conceptului de gestionare a reputației online. Internetul a devenit cel mai puternic mediu de informare cu diverse motoare de căutare și transparența care vine cu acestea.

Managerii de marcă trebuie să fie proactivi cu clienții, cu fiecare expresie online, strategie de PR, reclame și toate celelalte instrumente de marketing social și promovare web.

Reputația de brand aduce avantaje

Social media și marketingul digital reprezintă avantaje și dezavantaje în același timp. Există multe riscuri pentru branduri. Totuși, dacă brandul își va urmări obiectivele sale de calitate, servicii excelente pentru clienți, în special cele post-vânzare și centrarea pe client, va construi o reputație de brand bună.

Reputația de brand are următoarele avantaje:

  • creează încredere. Având o reputație puternică și pozitivă a mărcii pe piață, generează factorul de încredere în mintea clienților existenți și potențiali. Ei consideră că brandul este aici pentru a prospera, a susține și a îndeplini toate promisiunile sale;
  • loialitatea clienților. Cu nivelul crescut de încredere în rândul clienților și reputația bună a mărcii pe piață, clienții rămân loiali brandului;
  • vânzări mai mari. Reputația de brand fiind cea mai benefică imobilizare intangibilă a organizației dă naștere activului tangibil al firmei care are vânzări mai mari și profituri crescute;
  • avantajul competitiv. Compania care are o reputație de brand bună se bucură de multiple beneficii. Unul dintre ele este un avantaj competitiv pe piață în mijlocul concurenței în continuă creștere;
  • recomandările. Clienții sunt cei mai buni ambasadori ai companiei. Dacă sunt mulțumiți de brand, aceștia vor recomanda marca în cercul lor social;
  • extinderea afacerii. Dacă reputația de brand este bună și puternică, dă un impuls încrederii conducerii pentru a extinde operațiunile firmei prin atingerea de noi piețe la nivel intern și internațional;
  • păstrarea angajaților. Angajații și forța de muncă vor să se asocieze cu un brand care este stabil și are o reputație puternică în industrie.

De la menținerea calității produselor și oferirea nivelurilor excelente de servicii pentru clienți, reputația de brand poate fi, de asemenea, menținută și ridicată prin inițierea de către organizație a diferitelor activități de responsabilitate socială corporativă. Este rezultatul a tot ceea ce un brand face pe piață pentru clienții săi.

Cum putem menține reputația bună?

Reputația de brand este busola mărcii care aduce beneficii și merite menționate mai sus pentru organizație. O face să supraviețuiască, să prospere și să susțină pe piață în mijlocul concurenței întregi și a ciclurilor de afaceri în schimbare.

Social media are o mulțime de beneficii pentru companii. Unii aleg să se abțină de la ea de frica de a nu-și deteriora propria reputație. La urma urmei, social media a devenit punctul de desfacere perfect pentru clienții nefericiți de a-și risipi frustrările. Deci, de ce să te expui la acest gen de critici online?

Secretul este să vă asigurați că vă gestionați în mod eficient reputația pe rețelele de socializare, profitând de a vă putea angaja cu publicul țintă pentru a picta o imagine pozitivă a afacerii dvs. online. Iată cum o puteți face.

Urmărind cine spune ce

Gestionarea reputației dvs. ar trebui să facă parte din strategia de social media. Începe prin a fi constant conștient de ceea ce spun oamenii despre afacere pe rețelele de socializare. Chiar și pe cele pe care s-ar putea să nu fiți încă.

Din fericire, aceasta este o muncă mai puțin grea decât pare, pentru că există o mulțime de instrumente care vă pot ajuta.

Social Mention este unul popular. Vă permite să ascultați peste peste o sută de rețele sociale. Pe lângă faptul că vă arată ce s-a spus despre dvs. online, vă oferă, de asemenea, scoruri procentuale care vă spun cât de pozitiv este privit brandul dvs. pe rețelele de socializare.

Configurarea Google Alerts pentru numele dvs. de marcă este un alt mod de a monitoriza ceea ce s-a spus despre dvs. online. La o frecvență a alegerii dvs., vă trimite prin e-mail ori de câte ori cuvântul cheie (în acest caz numele dvs. de marcă) este menționat online.

Răspunsurile la comentarii și mesaje

Social media se numește așa dintr-un motiv simplu. Este vorba doar de interacțiune. Mărcile care nu se descurcă atât de bine pe rețelele de socializare sunt cele care îl tratează ca un magazin publicitar unic.

Social media este din ce în ce mai mult privită ca o modalitate utilă de a intra în contact cu o afacere. Clienții actuali și potențialii clienți nu vor să aștepte un răspuns tardiv.

Veți câștiga o reputație de a fi prietenos, abordabil și de ajutor dacă vă asigurați că răspundeți tuturor celor care vă trimit un mesaj. Nu contează dacă o fac în comentarii publice sau private sau dacă v-au trimis un mesaj direct.

Este bine să răspundeți chiar dacă nu au pus o întrebare. Îi face pe oameni să se simtă apreciați și face ca brandul dvs. să se simtă mai uman. Comentariile sunt o modalitate eficientă de a crește pozitiv reputația de brand.

Gestionați recenziile

Oferirea oamenilor permisiunea de a vă revizui produsele sau serviciile poate părea un pas înfricoșător. Așa cum am văzut într-un articol anterior pe blog, recenziile ajută afacerea să funcționeze mai bine online.

Nu numai asta, dar cu mulți dintre noi care verifică acum recenziile online înainte de a cumpăra, este rezonabil că, dacă aveți o mulțime de recenzii excelente, veți avea mai mult succes online.

Activarea recenziilor pe social media accentuează necesitatea unui management atent al reputației. Un început bun este să împărtășiți câteva dintre recenziile grozave pe care le primiți. Acest lucru ar trebui să picteze imaginea potrivită a afacerii dvs. ca având mulți clienți fericiți.

De asemenea, puteți să răspundeți public fiecărui recenzor, mulțumindu-le pentru comentariile lor amabile. Acesta lucru arată că sunteți recunoscător pentru recenzie și face clientul să se simtă apreciat.

Nu ignorați și nu ștergeți recenziile negative.

În schimb, acordați-vă timp pentru a răspunde cu atenție. Rezistați tentației de a fi defensiv sau agresiv. Mențineți-vă calmul, mulțumindu-le pentru feedback și oferiți o explicație pentru deficiențele percepute.

Gestionarea mai multor rețele sociale pentru reputația de brand

Poate fi dificil să rămâneți în topul conturilor dvs. de socializare. În special, atunci când vă aflați pe mai multe platforme. Există instrumente disponibile pentru a vă ajuta. Hootsuite este unul dintre cele mai utilizate instrumente pe scară largă.

Hootsuite vă permite să gestionați mai multe rețele sociale într-un singur loc. Vă permite să vă monitorizați mențiunile de socializare și să le răspundeți direct din tabloul de control.

Printre altele, Hootsuite vă permite să planificați postări și să autorizați mai multe persoane să vă administreze conturile de social media. Este perfect pentru întreprinderile în care mai mult de o persoană va trebui să poată posta pe social media.

De asemenea, are un set fantastic de analize în timp real care arată valori precum sentimentul, implicarea și numerele de urmăritori. Vă oferă o imagine actualizată a performanței și reputației pe social media.

Back To Top