Marketing social, de ce este importantă această abordare de promovare

Binele social este principalul obiectiv al campaniilor de marketing social. Se orientează în jurul canalizării schimbărilor pozitive în interesul public, comunităților naționale, internaționale și locale, prin optarea pentru anumite mijloace constructive și pozitive.

Unii oameni ar putea confunda marketingul social cu social media marketing, marketingul durabil și marketingul comercial. Sunt direcții de promovare diferite cu obiective bine definite.

Marketingul social se realizează atunci când sunt efectuate diverse tehnici de marketing pentru ca oamenii să-și schimbe comportamentul față de societate.

Marketingul social este una dintre tehnicile puternice de vânzare utilizate pentru vizarea publicului. Are ca obiectiv de a-i face conștienți de binele social de care pot beneficia indivizii, precum și societatea mai extinsă.

Acest tip de promovare este orientat în primul rând către comportamentul uman, care este și produsul acestei forme de marketing. Puteți înțelege cu ușurință conceptul de marketing social cu ajutorul unui citat spus de un comandant german al U-boat, Gerhard Weibe.

De ce nu poți vinde frăția și gândirea rațională la fel cum ai vinde săpun?

Deci, marketingul social este canalizat în principal pentru promovarea ideilor care pot juca un rol semnificativ în stimularea etichetelor și înclinațiilor pozitive și constructive. Se poate concentra pe utilizarea soluțiilor ecologice, respectarea regulilor de conducere, optarea pentru maniere sociale corecte etc.

În total, marketingul social se învârte în jurul vânzării bunăstării societății. Este realizat în principal pentru probleme de siguranță, conștientizarea mediului, sănătatea publică și, de asemenea, dezvoltarea comunității.

Pentru a înțelege semnificația marketingului social în vremea de astăzi, mai jos ne referim la câteva statistici critice care vorbesc despre puterea sa.

Statistici despre marketing social

Peste 70% dintre adulți susțin că participarea la schimbarea socială este destul de semnificativă. Acest lucru este observat în modul în care companiile își dezvoltă actual strategiile.

Câteva statistici interesante sunt:

  • aproximativ 50 la sută dintre bărbați și 60 la sută dintre femeile din SUA sunt angajați în schimbări sociale prin donații de bani, servicii și bunuri;
  • în medie, 80 din 100 de adulți cred că pot face lumea un loc mai bun prin acțiunile lor;
  • peste 60% dintre bărbați și 70% dintre femei spun că preferă să ajute alte persoane care nu sunt la fel de norocoase.

Statisticile menționate mai sus sunt evidente pentru a confirma modul în care marketingul social câștigă prevalență în întreaga lume. În special, cât de important este pentru a avea o societate implicată în moduri constructive.

Fiecare se bucură de mediul potrivit pentru a crește și a înflori într-o manieră valoroasă și pozitivă.

Marketing social. Când a început totul?

În anul 1971, Philip Kotler și Gerald Zaltman au publicat un articol în Jurnalul de marketing. Acesta era intitulat „Marketing social: o abordare a planificării schimbărilor sociale”.

De atunci, acest termen a dobândit prevalență în diferite domenii ale marketingului, afacerilor și administrațiilor sociale.

Comercianții, agenții de publicitate și industriile vin cu o varietate de idei de marketing social pentru canalizarea diferitelor schimbări pozitive ale comportamentelor sociale în diverse domenii, nișe și industrii.

Diferența dintre marketing social și alte tipuri de promovare

Social Media Marketing nu se aseamănă în nicio privință cu marketingul social. Social media marketing se învârte în jurul marketingului prin intermediul platformelor de social media precum Facebook, Twitter, Instagram etc.

Corporațiile optează pentru marketingul social pentru a-și îndeplini responsabilitățile sociale corporative. Însă, aleg practici de marketing durabile pentru a-și stimula afacerea care nu este deloc caracteristica marketingului social.

Trebuie să fi văzut campanii care să promoveze mașini electrice eficiente sau sticle de plastic reciclate.

Obiectivul principal al acestor campanii de marketing este vânzarea unui produs sau serviciu și nu a binelui social.

Acum, întrucât cunoașteți bine marketingul social și cum este diferit de alte tipuri de marketing asemănătoare sau similare, să aruncăm o privire asupra importanței acestui tip de promovare.

Importanța marketingului social

Marketingul social este unul dintre cele mai bune moduri de a influența oamenii pentru a lua măsuri în fața societății. În special, de a lucra la schimbările de comportament.

Diverse campanii de marketing social pot dezvolta rapid un interes în public. Pot orienta cu ușurință publicul publicul vizat cu strategiile pe care le realizează.

Marketingul social influențează pozitiv percepțiile publicului. Este cel mai bun atunci când programele derulate pentru publicul țintă sunt legate de înțelegerea societății. Aceste programe nu numai că vor fi mai productive, dar vor aduce și o schimbare eficientă.

Marketingul social este cel mai bun pentru afaceri. Dezvoltă o bună cunoaștere a mărcii în rândul oamenilor.

Marketingul social este mai rentabil decât oricare altă formă de marketing. Se poate găsi cu ușurință publicul țintă prin mesajele oferite către acesta. Vor fi mai puține cercetări și dezvoltare în comparație cu alte metode de promovare.

Ca și în comercializare, marketingul social joacă un rol semnificativ în influențarea oamenilor. Și fără marketing social, comercializarea este incompletă, deoarece fiecare afacere trebuie să se ocupe de informarea publicului că scopul lor este schimbarea societății în bine.

Cum ajută marketingul social vânzările unei afaceri?

Fiecare afacere este incompletă fără marketing social. O afacere se bucură de o prezență larg răspândită atunci când baza de public țintă este conștientă de ce fel de afaceri se desfășoară.

Trebuie să cunoașteți că, este necesar să dezvoltați un interes în public pentru a-l orienta în mod eficient. Una dintre etapele inițiale de publicitate a produsului dvs. este de a genera conștientizare în rândul oamenilor.

Comunicarea este esențială pentru acest tip de publicitate. Dacă știți rapid informații despre publicul țintă și ce fel de schimbări sociale caută, puteți câștiga atenția rapid, împărtășind perspectiva lor într-un mod mai bun.

Cine utilizează campaniile de marketing social? Marketingul social este utilizat în principal de către:

  • organizații fără scop lucrativ;
  • fundații de caritate;
  • agenții guvernamentale;
  • serviciile de urgență, precum secțiile de pompieri și poliție;
  • unele organizații comerciale.

Strategii implicate în campaniile de marketing social

Există mai multe modalități de a elabora strategiile potrivite pentru acest tip de marketing. Fiecare companie trebuie să elaboreze strategia de promovare în funcție de publicul căruia i se adresează.

Influențarea comportamentului real al oamenilor

Pentru o campanie de marketing social de succes, trebuie să aveți strategia de influențare a comportamentului real al publicului țintă împreună cu conștientizarea și atitudinile acestora.

Problema majoră a acestor strategii este bugetul. Pentru a ajunge la un public atât de vast și de a derula campanii de conștientizare socială este necesar un buget destul de costisitor. Nu orice companie își permite acest tip de promovare.

Utilizarea corectă a simbolurilor

Pentru o puternică campanie de marketing social, este semnificativ să folosiți o mare varietate de imagini simbolice. Acestea trebuie să fie recunoscute cu ușurință și de publicul țintă din mers.

În acest sens, companiile trebuie să țină cont și de aspectul cultural. În special, dacă desfășoară afaceri pe plan internațional sau regional.

Nu uitați că, aceleași simboluri pot avea semnificații diferite chiar pentru țările vecine.

Utilizarea corectă a mesajelor

Este esențial ca o campanie de marketing social să fie memorabilă, scurtă și să conțină mesaje atrăgătoare.

Nu uitați că vă propuneți să schimbați comportamentul consumatorilor în general, deci, acesta trebuie să continue și după încheierea campaniei.

Fiți conștienți de teoriile comportamentale

Pentru o campanie de marketing social bazată pe rezultate, ar trebui să fiți conștienți de teoriile comportamentale. Acestea vă pot ajuta să înțelegeți înclinațiile comportamentale ale oamenilor. Intervențiile pe care le dezvoltați în strategiile dvs. ar trebui să se bazeze și pe aceste teorii.

Dezvoltați perspective de acțiune în audiența dvs.

De asemenea, ar trebui să efectuați cercetări bazate pe date calitative pentru a analiza comportamentele publicului dvs. țintă. Acest lucru vă va ajuta în dezvoltarea de perspective acționabile din partea oamenilor, astfel încât să își schimbe comportamentul conform strategiei dvs. sociale

Folosiți modul corect pentru diferențierea comportamentului dorit

Strategia dvs. de marketing social ar trebui să includă distincția adecvată între comportamentul dorit și comportamentul problemă.

Trebuie să fie clar modul în care publicul țintă înțelege lucruri precum beneficii, costuri, recompense și bariere asociate cu comportamentele vizate.

Strategia ar trebui să spună publicului că, dacă părăsesc un anumit tip de modele comportamentale, ce beneficii vor obține în schimb.

Reprezintă elementul prin care îi puteți convinge să renunțe la un comportament viciat.

Eforturile dvs. de marketing social ar trebui să includă câteva elemente

Atunci când o companie implementează campanii de responsabilizare socială trebuie să țină cont de câteva elemente. Încorporarea acestora în planul campaniei poate influența chiar rezultatele acesteia.

Pentru o campanie socială reușită, companiile trebuie să țină cont de:

  • produs;
  • loc;
  • canalele de promovare web și cele offline;
  • procesele implicate;
  • oamenii implicați;
  • dovezile fizice ale intenției.

Utilizați Customer Insights pentru a identifica segmentele de audiență potrivite

Pentru orice campanie de marketing este esențial să cunoaștem toate varietățile de public și caracteristicile lor unice. Același lucru este valabil și pentru marketingul social.

Prin urmare, trebuie să identificați diferite segmente de audiență în funcție de caracteristicile lor standard, apoi puteți opta pentru intervențiile care pot influența pozitiv comportamentele oamenilor.

Gând final

Marketingul social este unul dintre cele mai bune moduri de a influența comportamente utile pentru societate. Comunitatea, când are nevoie de o schimbare, trebuie să fie informată în acest sens. Brandurile pot trimite aceste mesaje cu efecte pozitive bucurându-se de beneficiile ulterioare.

Marketingul social poate dezvolta un suport excelent, mai ales, din partea publicului cunoscut. Se pot realiza rapid obiectivele de afaceri finale și poate fi o strategie eficientă pentru o perioadă mai lungă.

Cu toate acestea, schimbarea tiparelor comportamentale ale oamenilor este o sarcină descurajantă, iar departamentele de marketing și PR trebuie să fie conștiente de aplicarea sistematică a marketingului.

Dacă aveți nevoie de informații suplimentare sau unele completări, datele noastre de contact sunt la dispoziția dvs. Sperăm că acest articol de blog oferit de SEO Fix a reușit să aducă anumite clarificări.

Pentru alte servicii SEO care pot ajuta reputația de brand vă stăm la dispoziție.

Doriți o poziționare mai bună în rezultatele organice Google? Noi vă putem ajuta să creșteți traficul organic și autoritatea website-ului Dvs., cu servicii de Link Building și advertoriale SEO.

Lasă un comentariu