Globalizarea, avantajele și dezavantajele acestui fenomen

Globalizarea e procesul ce descrie integrarea și interacțiunea țărilor, companiilor și oamenilor din lume. Procesul e ca urmare a investițiilor, a producției externalizate și a comerțului internațional.

Toate acestea sunt susținute de tehnologia informației, cu scopul de a reuni economiile din diferite țări. Doar prin globalizare oamenii, serviciile și bunurile se deplasează liber în întreaga lume.

Globalizarea a permis diferitelor țări să utilizeze avantaje competitive în producție.

De exemplu, două țări produc același bun. Să spunem că țara D produce la un cost mai mic decât țara C. Atunci, țara D va produce și va exporta produsul în țara C.

În loc ca oricare dintre țări să obțină beneficii, ambele se vor bucura de avantaje. Prin crearea de locuri de muncă în transport maritim, comerț, magazine online, marketing și producție. Continuați să citiți acest articol de blog pentru alte detalii interesante

Cum funcționează globalizarea?

Globalizarea este un concept economic ce facilitează circulația mărfurilor și a persoanelor peste granițe. Pentru a ușura procesul, toate investițiile, comerțul și piețele se integrează.

Barierele sunt minimizate sau eliminate. Astfel, se asigură că diferite națiuni se bucură de fluxul de bunuri, produse și servicii.

Ce cauzează globalizarea?

Componentele principale care au condus la integrarea pieței internaționale sunt:

  • finanțele internaționale;
  • producția multinațională;
  • comerțul.

Cele trei componente conduc la variații ale cauzelor de bază ale globalizării. Guvernele posedă toate stimulentele politice de care au nevoie pentru a reglementa circulația capitalului.

Cu toate acestea, revoluția tehnologiei informației a făcut-o aproape imposibilă.

Guvernele au capacitatea de a controla multinaționalizarea producției. Beneficiile macroeconomice pe care le câștigă le-au făcut să nu controleze, ci să liberalizeze creșterea producției.

Când vine vorba de comerț electronic, tendința de liberalizare este puternic afectată. De exemplu, interesul crescând al exportatorilor de a deschide piețele interne. Pe de altă parte, variațiile transnaționale rămân, când vine vorba de integrarea pieței.

Cum conduce tehnologia globalizarea?

Tehnologia este principalul motor din spatele globalizării. Tehnologia îmbunătățește, ducând la creșterea rapidă a globalizării în ultimul secol.

De exemplu, oamenii din întreaga lume pot împărtăși acum idei în câteva minute prin internet. Acest sistem este cel care a îmbunătățit comunicarea și conectivitatea.

În mod similar, vă puteți deplasa acum ușor în jurul lumii, datorită îmbunătățirilor făcute în transport. De exemplu, avioanele moderne, navele și trenurile, care sunt mai rapide.

Ca urmare a globalizării, creșterea economică a țărilor în curs de dezvoltare, și a celor dezvoltate este afectată. Atât pozitiv, cât și negativ. Iată câteva dintre efectele pozitive și negative ale globalizării.

Efectele pozitive ale globalizării

Nu e mai ușor să discutăm amploarea globalizării pozitive în lume. Cu toate acestea, avantajele au fost experimentate în diferite segmente demografice societale.

1. Piața globală

Privatizarea industriilor deținute de stat a permis piețelor emergente să aibă succes.

Companiile cresc cererea consumatorilor prin extinderea și expansiunea lanțului valoric la nivel internațional. Efectele pozitive ale globalizării sunt exprimate de tranzacțiile în creștere de peste granițe.

Globalizarea a dus la formarea de corporații multinaționale. Concentrarea corporațiilor în economii geografice specifice a dus la investiții în alte zone geografice. De exemplu, unde concurența pe piață este foarte mare.

Datorită concurenței crescute, corporațiile continuă să extindă piața pentru a se bucura de economiile de scară. Acest lucru se datorează faptului că globalizarea permite economiilor să concureze corect la toate nivelurile.

În acest mod se pot atrage astfel de investitori.

2. Globalizarea crește concurența

Concurența pe piață se datorează în mare măsură globalizării. Ca urmare, efectele pozitive sunt vizibile, deoarece concurența globală duce la produse de înaltă calitate.

Pe ce se bazează calitatea îmbunătățită atât a produselor, cât și a serviciilor? De multe ori este vorba de abordări de producție ale cerințelor clienților și serviciilor pentru clienți.

Ce măsuri adoptă majoritatea companiilor autohtone pentru a supraviețui pe piață? Acestea sunt forțate să își ridice nivelul de satisfacție al clienților, precum și standardele lor.

În același timp, luptă împotriva concurenței din partea companiilor străine.

Concurența dintre Samsung și Apple a ridicat standardele pieței, precum și serviciul pentru clienți. De asemenea, cele două mărci trăiesc din bunăvoința lor de a supraviețui concurenței.

3. Cultura

Globalizarea a dus la numeroase efecte pozitive asupra culturii.

Nu există o civilizație care să aibă toate bunele practici în aplicare. În schimb, reuniunea diferitelor culturi a făcut din lumea de astăzi un loc mai bun.

Primirea oamenilor din diverse medii și civilizații a dus la crearea de noi culturi. Astfel, s-a dus la creșterea societății, în general.

4. Efecte juridice

Drepturile omului au fost îmbunătățite ca urmare a globalizării. Mediatizările privind încălcările drepturilor omului primesc atenție din întreaga lume.

Prin globalizare, liderii abordează inegalitățile, deoarece informațiile și deschiderea sunt promovate. În majoritatea cazurilor, rezultatul este prosperitatea și democrația sporită.

5. Securitate stabilă

Deși efectul nu poate fi văzut direct, globalizarea a contribuit foarte mult la îmbunătățirea securității mondiale. Este extrem de dificil să vezi două țări care se atacă reciproc dacă economia uneia depinde de economia celeilalte.

Indiferent de numeroasele violențe care încă au loc în întreaga lume, în aspect e clar. Este evident că dacă unele țări nu ar depinde de economia altor zone, ar putea avea loc conflicte mai mortale.

Toate acestea au fost stopate de globalizare.

Efectele negative ale globalizării

Evident, unde există avantaje, există și dezavantaje. Prin urmare, mai jos, le-am trecut în revistă pentru o imagine completă.

1. Daune aduse mediului

Creșterea producției înseamnă o utilizare sporită a resurselor naturale. În plus, creșterea comerțului are ca rezultat creșterea transportului, care folosește combustibili fosili.

Ca urmare, poluarea a crescut, ducând la schimbări climatice. Schimbările climatice reprezintă acum o serioasă amenințare pentru umanitate, totul din cauza globalizării.

2. Globalizarea afectează fluctuația prețurilor

Globalizarea a condus la creșterea concurenței pe piață, ducând astfel la fluctuația prețurilor.

De exemplu, țările dezvoltate precum SUA au fost forțate să își reducă prețurile produselor. Țări precum China oferă aceleași produse la prețuri mult mai mici.

Acest lucru se datorează faptului că o parte din costul de producție în China este mai mic decât în ​​SUA. Pentru ca țările dezvoltate să reziste concurenței și să aibă clienți, sunt forțate să își reducă prețurile.

Impactul este negativ, deoarece capacitatea de a susține bunăstarea socială se reduce.

3. Nesiguranța locului de muncă

Din cauza globalizării, majoritatea locurilor de muncă din economia globală sunt nesigure și temporare.

Impactul este resimțit în cea mai mare parte în țările dezvoltate. Acestea pot externaliza producția spre locuri în care forța de muncă este mai ieftină.

De exemplu, salariile și costurile de fabricație sunt mai mici în India și China. Această situație face ca țări dezvoltate să externalizeze producția spre forța de muncă mai ieftină.

Oamenii din țările dezvoltate pierd sau au mai puține locuri de muncă.

Concluzie

Putem scrie tratate întregi despre globalizare. Unii chiar au scris, și sunt foarte complexe și bine argumentate. Dacă ne uităm peste acest articol de blog, afacerile au avut de câștigat.

Companiile au cules doar avantaje din globalizare.

Să fie oare acesta prețul progresului? Așteptăm părerile în secțiunea de comentarii sau pe adresa noastră de contact. Suntem nerăbdători să vă cunoaștem opinia pe acest subiect deschis de agenția noastră de optimizare SEO.

Doriți o poziționare mai bună în rezultatele organice Google? Noi vă putem ajuta să creșteți traficul organic și autoritatea website-ului Dvs., cu servicii de Link Building și advertoriale SEO.

Lasă un comentariu