Skip to content
LSI, ce sunt și ce rol au în optimizarea pentru motoarele de căutare?

LSI, ce sunt și ce rol au în optimizarea pentru motoarele de căutare?

Știți cum motoarele de căutare recunosc conținutul relevant pentru interogarea de căutare? Cuvintele cheie LSI joacă un rol semnificativ în acest mecanism de afișare a rezultatelor relevante.

Sunt mijloace care permit motoarelor să înțeleagă contextul în care conținutul paginii e legat de o interogare. Pentru a înțelege rolul LSI în optimizare SEO este necesar să știm mai multe despre termenul LSI.

Acest articol de blog este oferit de platforma de optimizare SEO. Pentru alte servicii SEO vă invităm să intrați în contact cu noi.

Ce sunt cuvintele cheie LSI?

LSI reprezintă Latent Semantic Index. Este un termen utilizat de Google pentru a înțelege relația dintre concept și termenii conținutului. În acest caz se folosește o serie de cuvinte cheie în textul respectiv.

Aceste cuvinte cheie sunt foarte utile în clasarea paginii specifice în motoarele de căutare.

Cuvintele cheie sunt printre cele mai importante opțiuni ce trebuie utilizate în conținut. Urmând acești pași se pot clasifica în poziții cât mai ridicate.

De exemplu, creați conținut despre sistemul de operare Microsoft. Puteți utiliza cuvintele „Microsoft” și „Windows” în textul dvs. Acești doi termeni vor prezenta un context similar. Prin urmare, cuvintele cheie LSI nu sunt sinonime, dar sunt similare în context.

Rolul cuvintelor cheie LSI în SEO

Înainte de a înțelege rolul LSI în SEO, să vedem cum s-a schimbat utilizarea cuvintelor cheie. Cu ceva timp în urmă, Google se concentra pe cuvintele cheie utilizate în conținut pentru a înțelege subiectul.

Acesta este motivul pentru care cuvintele cheie au fost utilizate de mai multe ori în conținut.

Cu timpul, algoritmul de scanare a conținutului Google s-a schimbat. Scanează cuvintele cheie din conținut pentru a înțelege subiectul, pe lângă alte modalități de recunoaștere.

Acesta este motivul pentru care acum nu se mai folosesc cuvintele cheie în exces. S-a observat că excesul de cuvinte cheie poate duce la efecte negative. De exemplu, clasament negativ al conținutului sau al paginii.

Mulți experți susțin că Google poate chiar sancționa excesul de cuvinte cheie în conținut. Care sunt modalitățile prin care Google recunoaște subiectul conținutului acum, în afară de cuvintele cheie?

Latent Semantic Index

Google va scana corpul conținutului, titlurile și descrierile meta pentru a recunoaște cuvintele cheie utilizate. Dar va continua să scaneze pentru a găsi unele cuvinte înrudite și în conținut. Acest lucru poate fi explicat cu ajutorul unui exemplu.

Conținutul sau pagina se referă la servicii SEO? Creați cuvinte cheie cum ar fi „optimizare SEO”, „audit SEO”, „oferte SEO” etc. Google va verifica aceste cuvinte cheie și va înțelege că pagina se referă la serviciile SEO pe care le oferiți.

Însă, va scana în continuare paginile pentru a obține alte cuvinte înrudite cu subiectul respectiv. Astfel poate găsi relevante cuvinte cheie precum „termeni SEO”, „cursuri SEO gratuite”, „link building”, „PPC” etc.

Astfel sunt identificați termenii relevanți pentru subiectul sau nișa în care activați.

Google nu îi găsește în conținut, chiar și când conținutul e „inundat” de cuvinte cheie? Cel mai probabil nu înțelege subiectul și conceptul. Prin urmare, Google nu va clasa la fel de bine pagina în rezultatele de căutare acest conținut.

Utilizarea corectă a cuvintelor cheie semantice latente în conținut ajută la o plasare mai bună în SERP. În scop SEO, diferite locuri dintr-un conținut permit utilizarea de cuvinte cheie LSI:

  • adresa URL;
  • titlul paginii;
  • etichete H1 și H2;
  • alt text;
  • meta etichete;
  • primul paragraf;
  • ultimul paragraf.

Relația dintre cuvintele cheie LSI și algoritmul Hummingbird

Google a venit cu Hummingbird Algorithm, cunoscut și sub denumirea de Semantic Algorithm. A fost introdus astfel încât Google să poată înțelege mai bine contextul conținutului.

Cu ajutorul acestui algoritm Google verifică fiecare cuvânt care este în orice fel legat de intenția de căutare. Cuvintele cheie LSI joacă un rol esențial aici. Sunt relevante pentru interogarea de căutare.

Prin urmare, ajută Google să înțeleagă contextul conținutului.

Google înțelege mai bine conținutul cu LSI. De asemenea, nu veți trece peste limita de densitate a cuvintelor cheie. În acest fel, conținutul dvs. va putea obține un clasament SEO mai bun.

Beneficiile LSI

Când rolul exact al LSI este înțeles în optimizare SEO, e important să verificați și beneficiile acestora. Evident că nu le veți putea vedea din primul articol în care le veți folosi. Din acest motiv, recomandăm să monitorizați felul în care conținutul este indexat și clasat.

De la introducerea acestui concept în SEO, specialiștii au considerat că e extrem de benefic în mai multe feluri. Iată câteva dintre beneficiile importante pe care LSI le oferă pentru performanța SEO.

1. Clasament îmbunătățit

Un important beneficiu al LSI este îmbunătățirea clasării conținutului sau a paginii în motoarele de căutare. Am explicat mai sus cum funcționează exact LSI și cum motoarele de căutare scanează acești termeni.

Prin urmare, LSI este un motiv pentru care motoarele de căutare recunosc subiectul paginii. Acestea ajută pagina sau conținutul să fie mai bine clasat în motoarele de căutare.

Chiar și atunci când conținutul este plin de cuvinte cheie, pagina nu se clasează bine sau nu se clasează deloc. Acest lucru se datorează numai lipsei de cuvinte cheie LSI în conținutul paginii.

2. Vă protejează de posibile sancțiuni

Astăzi, excesul de cuvinte cheie este considerată o tehnică de black hat SEO. Vă invităm să parcurgeți articolul nostru despre white hat SEO.

Prin urmare, este sigur că nu veți obține prea multe rezultate din aceasta. Chiar dacă inițial obțineți anumite rezultate, clasamentul dvs. poate fi redus după o perioadă.

Folosiți prea multe cuvinte cheie în conținut? Motoarele de căutare nu vor înțelege subiectul principal sau conceptul paginii din cauza lipsei de cuvinte LSI. Se consideră respectiva pagină drept spam și o va elimina din lista de căutare.

Este nevoie de timp și investiții în crearea de conținut și în introducerea acestuia în motoarele de căutare. Dacă după o astfel de investiție, conținutul e eliminat din rezultate și marcat drept spam, este o pierdere.

3. Obțineți mai multă atenție

Nu doar motoarele de căutare, dar și cititorii analizează mai întâi conținutul înainte de a-l citi integral. Acest lucru se datorează faptului că încearcă să afle ce website sau ce pagină are cele mai importante subiecte. Încearcă să găsească o sursă de unde pot obține cele mai bune informații.

Dacă în conținut există cuvinte cheie LSI, acest lucru îl va face mai natural pentru cititori.

Cititorii analizează conținutul. Când constată că există cuvinte LSI menționate, tind să fie atrași de conținut datorită fluxului de informații. Cu siguranță veți avea o audiență mai mare și un trafic organic ridicat pe un astfel de website.

4. Număr suficient de cuvinte cheie relevante

Există o serie de oameni care caută cuvinte cheie și sunt deranjați atunci când nu obțin o listă adecvată.

Când cunoașteți cuvântul cheie principal, puteți utiliza întotdeauna cuvintele cheie LSI. Nu mai e necesar să căutați alte cuvinte cheie secundare sau relevante pentru conținut.

Prin urmare, se poate spune că utilizarea cuvintelor cheie va deveni mult mai ușoară în acest caz. Se vede că există o serie de beneficii ale cuvintelor cheie LSI. Le fac extrem de importante în SEO și pentru motoarele de căutare.

Găsirea cuvintelor cheie LSI pentru conținut

Există o serie de moduri în care pot fi utilizate corect cuvintele cheie LSI în conținut. Unul dintre cele mai simple și eficiente moduri este prin motoarele de căutare.

Puteți căuta online cuvinte LSI pentru un anumit subiect în motoarele de căutare. Puteți tasta subiectul principal în bara de căutare fără să apăsați Enter. Veți găsi mai multe sugestii sub bara de căutare care vor fi legate de subiect.

Puteți utiliza acești termeni sub formă de cuvinte cheie LSI.

Există și instrumente care vă ajută să obțineți cuvinte cheie LSI potrivite pentru conținut. Identificați instrumentele potrivite și le veți putea folosi pentru a obține termenii relevanți în context.

Puteți folosi versiunile gratuite ale acestor instrumente. Cele premium vă ajută să găsiți cuvinte LSI potrivite pentru conținut. Să aruncăm o privire asupra celor mai bune instrumente:

  • Căutarea Google;
  • Căutările legate de Google;
  • Sugestiile automate de la Google;
  • Niche Laboratory;
  • LSI Graph;
  • Ultimate Keyword Huunter;
  • Plugin-ul SEOPressor.

Concluzie

Cuvintele cheie sunt importante și vor fi întotdeauna. Modul în care sunt folosite continuă să se schimbe, la fel ca multe abilități digitale. Cu câțiva ani în urmă era metoda de a folosi cât mai multe cuvinte cheie în text, ce funcționa.

Astăzi, folosirea cuvintelor cheie LSI face o diferență uriașă.

Utilizarea cuvintelor cheie LSI este ușoară dacă înțelegeți bine conceptul. Există o serie de avantaje ale cuvintelor LSI care le fac o opțiune importantă în conținutul de astăzi.

Trebuie să știți cum să le obțineți pe cele corecte și cum să le folosiți. Odată însușite aceste informații, vă puteți clasa mai bine și vă puteți bucura de o expunere mai mare. Planificarea tactică trebuie să cuprindă și această zonă.

Back To Top