Comerț electronic, avantajul și dezavantajul unor platforme dedicate

Una din întrebările obișnuite pe care le primim în ceea ce privește strategia de comerț electronic? Să porniți propriul website sau vindeți pe alte portaluri dedicate? Desigur, ambele metode au propriile avantaje și dezavantaje.

Înainte de ultimul deceniu, portalurile de comerț electronic ca Snapdeal, Flipkart și Amazon nu existau. Chiar dacă au existat (Amazon și Ebay au avut prezență), vânzările lor au fost prea mici.

De multe ori, acestea erau nesemnificative, dacă erau comparate cu vânzările generale din retail. Dar cu un deceniu în urmă, Android a intrat pe piață și a „zguduit” piața telefoanelor inteligente.

Acum există miliarde de oameni ce folosesc telefoane inteligente și aplicațiile din acestea.

Unele dintre cele mai frecvente aplicații instalate de oameni sunt aplicațiile de comerț electronic. Nu numai mobilul, ci și vânzarea de e-commerce pe desktop a crescut mult. Cel mai mult, datorită internetului și utilizării telefoanelor inteligente, a laptop-urilor și a PC-urilor.

Industria de comerț electronic a crescut exponențial în ultimii ani

Înainte de apariția comerțului electronic, website-urile erau singurul punct de vânzare pentru companii. Vânzările online se compuneau în principal din mesaje în masă prin poșta electronică. De asemenea, nu trebuie să uităm nici despre optimizarea pentru motoarele de căutare (optimizare SEO).

Volumul de bani este adus în publicitate pentru portalurile de comerț electronic. Este sigur că această industrie are un capital de marcă mult mai bun decât un website. Mai ales, dacă facem referire la o afacere mică.

Există, totuși, și excepții. De exemplu, în cazul în care website-ul unei afaceri va funcționa mai bine decât o platformă dedicată.

Avantajele vânzării pe portaluri de comerț electronic

Amprenta

Numărul total de persoane care cumpără online a crescut foarte mult în ultimii ani. Acest număr va crește doar și nu va scădea prea curând.

Așadar, putem fi siguri că produsul dvs. va primi mult mai multe vizualizări de pagină. De exemplu, atunci când este pe o platformă dedicată.

Pentru a avea trafic organic pe website-ul propriu, aveți nevoie de servicii SEO. Poate nu veți avea același trafic, dar în cazul website-ului propriu, nu depindeți de schimbările platformei. Faceți lucrurile exact așa cum doriți.

Construirea mărcii

Când tot mai mulți oameni introduc recenzii pentru produsele dvs., acestea apar în paginile de căutare. Prin urmare, marca este imprimată în mintea consumatorilor.

Există mai multe mărci de aparate de bucătărie care nu existau cu 5 ani în urmă. Acum sunt nume cunoscute de uz casnic datorită expunerii pe care au primit-o în portaluri.

Atenție, marca va fi construită numai dacă produsul este de înaltă calitate. Sunt condiții ce se completează reciproc.

Vânzarea pe plaforme specializate este ușoară

Vânzarea pe portaluri de comerț electronic este ușoară. Acesta este cel mai mare argument pentru dvs. dacă sunteți o persoană non-tehnică.

Aveți la dispoziție infrastructura necesară pentru vânzări. Dacă nu sunteți o persoană tehnică, poate fi o problemă în configurarea propriului magazin online.

O regulă de bază este, să nu credeți că efortul este aproape echivalent cu un soft elementar. În acest caz, construirea propriului portal de comerț electronic nu este pentru dvs.

Puteți învăța cele necesare din diferite cursuri de web design. Totuși, trebuie să menționăm că există o curbă abruptă de învățare. Dacă totuși doriți să o faceți, vă sugerăm să utilizați cursuri intensive de configurare.

Puteți negocia cu platformele dedicate

Există multe opțiuni în cadrul acestor portaluri de comerț electronic pentru a vă crește vânzările. Dacă sunteți gata să investiți, puteți cumpăra anunțuri banner. Puteți împinge produsele mai sus cu o etichetă „Sponsorizat”.

În general, puteți aloca un buget de marketing social mai mare. Astfel, managerii de produse vor putea să aibă grijă legat de vânzarea produsului dvs. Puteți parcurge și articolul nostru interesant despre strategia de produs.

Chiar dacă sunteți o companie relativ nouă, veți primi vânzări bune.

Puteți externaliza ambalarea și expedierea

Vă recomandăm să vă externalizați cerințele de ambalare și expediere către o terță parte. Amazon are FBA, care este pus în aplicare de către Amazon. Snapdeal are SD plus, iar Flipkart are avantajul său Flipkart.

Acest lucru vă scutește de o durere de cap. Trebuie doar să îndepliniți inventarul. Ambalarea și expedierea sunt asigurate de portalurile de comerț electronic. Sunteți o afacere mai mică și doriți un ambalaj personalizat?

Trebuie să vă ocupați personal de aceste aspecte.

Vânzările sunt fantastice în comerț electronic pe platforme dedicate

Un factor major pe care oamenii îl iubesc la vânzările online? Cel mai probabil este vorba despre volumele pe care le realizează prin aceste platforme.

De exemplu, dacă prin distribuție fizică, ați reușit să ajungeți la un stat sau la o regiune. Cu vânzările online puteți ajunge în toată lumea. În unele cazuri, se poate face chiar și transport internațional.

Volumele sunt fantastice, motiv pentru care majoritatea jucătorilor online sunt atrași de ele.

Dezavantaje ale portalurilor de comerț electronic

Concurență de preț

Orice ați face online, vă expuneți mai multor concurenți. Și sunt atât de mulți acolo. Dacă oferiți un produs unic, în curând va fi lansat un produs similar cu un nume de marcă diferit. De multe ori, cu un preț mai mic.

Probabil că acest lucru va fi făcut de un concurent. Acesta a avut și ideea de a vinde în mediul online odată ce ați început să vindeți și dvs. produsul.

Nu există niciun avantaj suplimentar pentru această idee de a folosi platformele dedicate. Cu cât mergeți mai bine în online, cu atât veți fi mai sigur. Dar, competiția de prețuri va fi foarte strânsă.

Pe platformele dedicate de comerț electronic nu puteți vinde produse voluminoase

Un dezavantaj major ale portalurilor de comerț electronic e că produsele mari nu se vând atât de ușor. De exemplu, Amazon nu vinde nimic peste 8 kg în Easy ship și nu vinde nimic peste 30 kg.

Trebuie să contractați un transportator terț pentru a face acest lucru. Deși Snapdeal oferă vânzarea acestor produse, comercializarea este mult mai mică pentru produsele mari. Taxele de manipulare sunt foarte mari.

Returnările produselor sunt ridicate

În Flipkart puteți avea până la 40% rentabilitate a vânzărilor pentru un trimestru complet. Retururile pot fi aproape echivalente cu vânzările, ceea ce vă poate face să renunțați.

Aveți nevoie de eforturi susținute, oferind feedback și luptând cu echipa logistică. Este o modalitate pentru a reduce rata de returnare a produsului.

În general, odată cu vânzarea online, vă puteți aștepta la o rată mai mare de returnare. De exemplu, în comparație cu vânzările offline.

Acest fundament este, de asemenea, pus în aplicare. Oamenilor le e frică să cumpere online, în principal din îndoiala „Ce se întâmplă dacă e un produs defect?”.

Rezultatul este că majoritatea portalurilor de comerț electronic oferă înlocuirea/returnarea produsului. Acest subiect îi enervează pe mulți vânzători online deoarece sunt costuri suplimentare ce scad rentabilitatea.

Rentabilitate în platformele dedicate de comerț electronic

Rentabilitatea dvs. e, în general, foarte mică în vânzările online. Există 2 motive principale pentru care se întâmplă acest lucru:

  • operați deja la marje mici din cauza concurenței solide și vizibile;
  • cheltuielile de funcționare sunt relativ mari în ce privește vânzările online. De exemplu, din cauza costurilor de depozitare, transport, ambalare și returnare a vânzărilor.

Din toate avantajele și dezavantajele vânzării pe portaluri de comerț electronic, un lucru se remarcă. Vorbim despre dimensiunea ridicată a pieței. Nevoile clienților trebuie să fie acoperite prin produse de altă calitate.

Atât de mulți oameni cumpără online, iar produsul dvs. nu se vinde? Atunci acesta este un dezavantaj pentru dvs.

Concluzie

Pe final, avem cea mai bună recomandare. Nu doriți să vindeți pe portaluri online dedicate, deoarece produsul dvs. este tehnic sau unic? Cel mai bine este să aveți propriul domeniu și îi veți face publicitate online.

Tot ce aveți nevoie în acest caz e o campanie SEO bine pusă la punct și implementată corect. Pozițiile înalte în SERP sunt greu de atins. Însă, din momentul în care sunteți acolo, dacă faceți totul corect, este greu să fiți detronat.

Nu ezitați să ne scrieți pe adresa de contact pentru a solicita o ofertă personalizată de servicii SEO. Oferta se pliază în afaceri care au nevoie de un blog, un website de prezentare sau un magazin online.

Doriți o poziționare mai bună în rezultatele organice Google? Noi vă putem ajuta să creșteți traficul organic și autoritatea website-ului Dvs., cu servicii de Link Building și advertoriale SEO.

Lasă un comentariu