Impulsul de cumpărare, factori care influențează decizia de achiziție

Haideți să recunoaștem din start. Toată lumea a cedat la impulsul de cumpărare la un moment dat.

Există un moment în care ați cumpărat ceva de care nu ați avut nevoie. Nu pentru că a trebuit să-l cumpărați sau pentru că ați îndrăgit pe moment un produs. L-ați cumpărat pentru că ați simțit „nevoia de achiziție”.

V-ați întrebat vreodată cum administratorii de magazine știu exact ce să pună lângă casele de marcat? De multe ori aceste mici achiziții sunt chiar inconștiente. Pur și simplu nu vă puteți abține să nu luați ceva dulce cât stați în rând pentru a achita cumpărăturile.

Acestea sunt produse de impuls și, când cumpărați, se numește cumpărare din impuls.

La bază, sunt lucruri de care nu aveți nevoie în acel moment. Sunt produse pe care pur și simplu nu vă amintiți să le puneți în coșul de cumpărături. Sau, sunt articole prea bune pentru a rezista tentației.

Continuați să citiți acest articol de blog oferit de platforma de optimizare SEO. Ce părere aveți? Se pot aplica aceste tactici și în diverse magazine online, de exemplu?

Ce este impulsul de cumpărare?

Cumpărarea din impuls, prin definiție, este achiziționarea de articole de care nu avem nevoie. Tot aici sunt incluse și achizițiile de produse pentru care nu avem buget.

Cumpărarea prin impuls poate fi o bomboană la magazin sau o cămașă drăguță. Pot fi lucruri precum un gadget pentru care nu am avut un buget alocat. Totuși, într-un final, le-am cumpărat din impuls, pentru că ne-au plăcut atât de mult.

Zona de marketing social este o industrie mare. O vedeți peste tot, la supermarket, la diferite magazine online, chiar și la aprozarul de la colțul blocului. Vă întrebați cum? Ei bine, fructele și legumele sunt aranjate să arate bine, pentru a mai pune un kilogram de ceva în pungă.

Aceeași abordare poate exista și în cazul unui magazin online care aplică tactica de dropshipping. Cu ajutorul unor servicii de optimizare SEO eficiente și un web design optim, puteți avea multiple beneficii.

Impulsul de cumpărare este stimulat zilnic

Suntem „bombardați” în fiecare zi cu informații despre cumpărături compulsive, oriunde mergem. Fie că ne uităm la televizor sau ascultăm un radio, reclamele sunt prezente la fiecare sfert de oră.

Vă fac să credeți că nu puteți trăi fără acel produs sau că este singura șansă de a cumpăra produsul la acest preț. De multe ori vedem atenționarea că stocul e limitat. Devenim alarmați și credem că trebuie să facem imediat o achiziție.

Dacă suntem introspectivi, ne vom da seama că acest mecanism funcționează.

De asemenea, este cunoscut sub numele de sindromul Shopaholic. Acest tip de achiziție impulsivă devine o problemă în creștere pentru o mulțime de oameni. Este sursa multor datorii pe cardul de credit.

Gândiți-vă din nou un minut. De câte ori ați căzut în această capcană? Suntem de acord că există o mulțime de ocazii în care aceste achiziții sunt legitime și necesare. Dar ați fi putut trece peste moment fără o achiziție efectivă?

Există o modalitate bună de a nu cădea în această „capcană” de marketing. Trebuie să știți ce vă „obligă” să faceți respectivele achiziții impulsive. Doar în acest fel puteți controla conștient impulsul de cumpărare.

Există mai mulți factori declanșatori pentru achizițiile din impuls. Strategiile de publicitate sunt folosite cu iscusință de către afaceri pentru a accesa acești declanșatori.

Factori care influențează impulsul de cumpărare

Achiziția din impuls este influențată de diverși factori care ar putea fi externi, interni sau situaționali. Unii din acești factori sunt discutați în detaliu, mai jos.

Afacerile investesc bugete considerabile pentru a cerceta aceste aspecte, prin diferite studii. Comportamentul consumatorului este din ce în ce mai studiat pentru a optimiza rata de conversie.

Achiziția, indiferent că este offline sau online, tot o conversie este.

1. Caracteristicile consumatorului

Acesta este un factor de cumpărare din impuls care influențează semnificativ deciziile de consum. Consumatorii pot avea tendința de a se angaja în cumpărături compulsive.

În majoritatea cazurilor, consumatorilor le place să cumpere. Ajung să cumpere lucruri pentru care nu au planificat sau de care nu au nevoie.

De asemenea, o persoană se poate simți obligată să impulsioneze cumpărarea. De exemplu, în funcție de gradul în care se identifică cu produsul.

Cumpărarea din impuls apare atunci când consumatorul vede produsul.

2. Emoțiile

Majoritatea consumatorilor se așteaptă ca susținerea lor emoțională să fie îndeplinită prin interacțiunea lor socială, intrinsecă experienței de cumpărare.

Ce se întâmplă când se află într-o stare emoțională care îi obligă să facă achiziții inutile? Cumpărătorii sunt adesea preocupați de sentimentele lor mai mari de amuzament, încântare și bucurie.

În aceste momente ei nu stau să se gândească la consecințele financiare.

3. Merchandising-ul vizual

Comercializarea vizuală este menită să comunice consumatorilor valoarea și calitatea produsului.

E un truc pe care comercianții cu amănuntul îl folosesc pentru a îmbunătăți imaginea magazinelor lor. Prezintă ceea ce vând clienților într-un mod care le atrage atenția. În acest fel îi „obligă” să cumpere produsele. Deși nimeni nu le pune produsele în coș cu forța.

Magazinele pot face acest lucru cu intenții inocente. Însă, astfel de tactici și afișaje influențează semnificativ o decizie de cumpărare a consumatorilor. Prin urmare, este un factor important care contribuie la impulsul de cumpărare.

4. Expunerea

Un magazin bine decorat, cu un mediu frumos și calm tinde să inițieze spirite bune pentru consumatori. Îi motivează să viziteze magazinul și să facă o achiziție, chiar dacă nu au intenționat asta.

Consumatorii sunt atrași rapid de magazinele frumos amenajate și colorate.

Acesta este motivul pentru care majoritatea proprietarilor de magazine au adoptat tactica. În acest mod, reușesc să atragă noi clienți în magazinele lor de vânzare cu amănuntul.

5. Disponibilitatea banilor

Împreună cu nivelul de venit, este un factor care contribuie în mod ridicat și semnificativ. Se raportează la motivul pentru care clientul se angajează în cumpărături necontrolate.

Un consumator are fonduri suficiente în momentul cumpărăturilor? Extinde cumpărăturile pentru a include lucruri pe care nu le-a planificat și de care nu are nevoie.

Disponibilitatea banilor tinde să dezvolte sentimente pozitive la indivizi. O astfel de situație duce, în consecință, la cumpărături impulsive.

6. Relația dintre disponibilitatea timpului și impulsul de cumpărare

După cum s-a menționat anterior, unele situații pot influența tendințele de cumpărare ale consumatorilor.

Printre astfel de factori se numără disponibilitatea timpului. Există o relație strânsă între disponibilitatea timpului și cumpărăturile compulsive.

Cu cât o persoană dispune de mai mult timp, cu atât crește probabilitatea să facă achiziții impulsive.

7. Influența prietenilor și a rudelor

Adesea, cumpărătorii cu impulsuri sunt influențați de prieteni și rude în timpul cumpărăturilor. Un prieten sau o rudă vă poate determina să faceți o achiziție doar pentru că ei cred că este bine.

De exemplu, vă vor încuraja să cumpărați o rochie sau o cămașă, deoarece consideră că vi se potrivește bine.

8. Reduceri și oferte

Când vine vorba de cumpărături, există un singur cuvânt ce poate face chiar și cel mai disciplinat cumpărător să cadă în genunchi. Puteți ghici care este? Dacă ați răspuns „reduceri”, atunci ați ghicit corect.

Ofertele speciale au redus prețurile, nu rata această ocazie!

Aceste cuvinte contează în mod semnificativ în a face oamenii să cedeze sindromului Shopaholic. De ce?

Ei bine, oamenii au această idee că procurarea lucrurilor cu reducere îi face cumpărători cumpătați. Îi face să simtă că au obținut cea mai bună tranzacției. Chiar și atunci când, în unele cazuri, totul se rezumă la achiziții inutile.

Concluzie

Există o mulțime de alți factori care influențează cumpărarea impulsivă. Însă, cei menționați mai sus sunt printre cei mai frecvenți declanșatori care fac ca lucrurile să se întâmple.

Adevărul este că impulsul de cumpărare nu e un lucru rău. Dar, când pare să vă afecteze negativ pe dvs. și finanțele personale, atunci devine un punct de îngrijorare.

Prin urmare, încercați să înțelegeți acești factori prezentați anterior. Vedeți cum îi puteți folosi pentru a evita căderea în sindromul Shopaholic. În cazul în care aveți întrebări sau doriți un ajutor specializat vă rugăm să intrați în contact cu noi.

Doriți o poziționare mai bună în rezultatele organice Google? Noi vă putem ajuta să creșteți traficul organic și autoritatea website-ului Dvs., cu servicii de Link Building și advertoriale SEO.

Lasă un comentariu